آنگلا مرکل گفت که در ماه های آینده به اسرائیل می‌آید؛ او خواهان ماندن در برجام است

صدراعظم آلمان، خانم آنگلا مرکل، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که قصد دارد در سال میلادی جاری دیداری از اسرائیل داشته باشد. خانم مرکل در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه ده تلویزیون اسرائیل که به طور کامل شب گذشته (یکشنبه) در اسرائیل پخش شد، از جمله گفت: «اکنون چهار سال است که من می خواهم از اسرائیل دیدن کنم و امیدوارم که امسال بتوانم این آرزو را عملی سازم».

صدراعظم آلمان، به پاس هفتادمین سالگرد استقلال دوبارۀ اسرائیل در این مصاحبه اختصاصی شرکت کرده بود. او همچنین گفت که با نوع جدید یهودستیزی در آلمان که علت آن ورود حدود یک میلیون نفر مهاجر از کشورهای اسلامی استف باید رویارویی کرد. دولت آلمان بودجه هایی برای این کار اختصاص داده و سازمان های امنیتی آلمان هم خود را برای رویارویی با یهودستیزی تقویبت کرده اند.

خانم مرکل در این مصاحبه تاکید کرد که اکنون مدتی است که همه تشکیلات یهودی در آلمان، از مهد کودک و دبستان، تا کانون های اجتماعی و کنیساها، دارای نگهبان شده اند. او گفت که جای تاسف است که حتی امروز، در سال ۲۰۱۸ باید به چنین اقدامی دست زد.

خانم مرکل ابراز امیدواری کرد که بتواند سفر خود به اسرائیل را در سه چهار ماه آینده عملی سازد و گفت که هدف اصلی این سفر، گفتگو و رایزنی با رهبران اسرائیل درباره مسائل مورد علاقه دو کشور است.

صدر اعظم آلمان، ضمن تاکید بر تعهد آن کشور در تامین امنیت اسرائیل، از برخی سیاست های دولت کنونی اسرائیل و از جمله شهرک سازی در کرانه باختری انتقاد کرد و از این که گفتگوهای صلح اسرائیلی – فلسطینی متوقف گردیده اظهار تاسف نمود.

خانم مرکل که قرار است بزودی با پرزیدنت ترامپ دیدار کرده و درباره سرنوشت برجام با او گفتگو کند، تاکید کرد که قصد ندارد سفارتخانه آلمان را به اورشلیم منتقل سازد زیرا موقعیت آینده اورشلیم، باید در مذاکرات صلح با فلسطینیان قطعی شود.

صدر اعظم آلمان در جریان این مصاحبه تلویزیونی، دستاوردهای اسرائیل در هفتاد سال موجودیتِ دوباره این کشور را مورد تحسین قرار داد و دوباره بر تعهد آلمان برای حفظ امنیت اسرائیل تاکید گذاشت. او گفت: «امنیت اسرائیل بخشی ازتعهدات آلمان و پایه ای از سیاست خارجی آن کشور است».

 

4 دیدگاه‌

  1. مرکل مامور ایران است و وظیفه دارد بر طبق انچه دیکته شده با توجیهات گمراه کننده اسرائیل را در حفظ برجام قانع کند اما با اطمینان ۱۰۰ درصد میگویم که برجام ۱۰۰ درصد به زیان غرب و ۱۰۰ درصد بنفع ایران است و برد مساوی که روحانی فریبکار میگوید مطرح نیست.

  2. ایران در تلاش است با پرونده سازی علیه روسیه زمینه تضعیف و نابودی انرا فراهم نماید اما غرب باید از فاز حماقت بیرون اید و بداند که ایران همواره از غرب بعنوان ابزار سیاسی و نظامی استفاده کرده. سقوط صدام یک اشتباه بسیار بزرگ و جبران ناپذیر بود که بر اساس جوسازیهای دروغین ایران علیه صدام و تحریک وی در حمله به کویت سبب سقوط وی شد و با سقوط صدام راه ایران برای سلطه بر منطقه و جهان باز شد. غرب بدست خود غربیها بواسطه حماقت و خیانت سران ش نابود خواهد شد. ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در غرب بشدت فعالیت داشت و از طریق عوامل ایرانی خود در ارتش و نهادهای امنیتی امریکا از بسیار ی اهداف امریکا مانند عملیات ازادسازی گروگانها خبر داشت و در زمان سوختگیری در طبس انها راغافلگیر و مورد حمله قرار داد و انرا به طوفان شن نسبت داد!! که امدادهای غیبی عامل ان بوده اند و خدا حافظ این انقلاب است!!!!

  3. مرکل و ماکرون و ترزا می وترامپ باید با هدف مند کردن تحریم های سنگین حاکمان و روسای حکومت خونخوار آخوندی را به دلیل نقض حقوق بشر و حقوق زنان و ادیان و اقوام و ازادی زندانیان سیاسی و مجازات جنایتکاران ،به مردم ایران کمک کنند تا این جنایتکاران و ظالمان را سرنگون کنند

Comments are closed.