آیا اسرائیل هلاکت صیاد خدایی را به آمریکا اطلاع داده بود؟منشه امیر:موساد فقط لحظه هلاکت خدایی را به آمریکا نگفت

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد که اسرائیل به ایالات متحده گفته است که این کشور در کشته شدن حسن صیاد خدایی، افسر سپاه پاسداران، دست داشته است.

این گزارش که روز چهارشنبه ۴ خرداد منتشر شده است، می‌گوید مقامات اسرائیل به آمریکایی‌ها گفته‌اند که «این اقدام هشداری به ایران بوده تا عملیات‌های یک گروه سری در نیروی قدس را که از آن با عنوان واحد ۸۴۰ نام برده می‌شود، متوقف کند».

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات دولتی، نظامی و اطلاعاتی می‌نویسد «ماموریت واحد ۸۴۰ ربایش و ترور خارجی‌ها در سراسر جهان از جمله شهروندان و مقامات اسرائیلی است».

این گزارش به نقل از منبع اطلاعاتی یاد شده بدون اشاره به نام او ادامه می‌دهد، «سرهنگ خدایی جانشین فرمانده واحد ۸۴۰ بود و در طراحی توطئه‌های برون مرزی علیه خارجی‌ها از جمله اسرائیلی‌ها نقش داشت».

آقای منشه امیر شب گذشته در گفتگویی که با شبکه خبری ایران اینترنشنال داشت گفت که دولت و سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و ایالات متحده همواره تبادل اطلاعاتی با یکدیگر داشته اند.

آقای امیر درباره به هلاکت رساندن سپاهی پاسدار حسن صیاد خدایی نیز این نکته را عنوان نمود که به نظر می رسد که موساد ایالات متحده را در جریان قصد خود برای کشتن این فرد گذاشته است و فقط زمان آن را اعلام نکرده باشد.

نسخه کامل این گفتگو در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار می گیرد: