آیا با ادامه اعتراضات مردمی، نیروهای مسلح رژیم نیز به مردم خواهند پیوست؟ ارزیابی شهرام همایون و منشه امیر

آینده اعتراض های مردمی در ایران، که هر روز گسترده تر می شود، و این پرسش که چه هنگام ممکن است افراد دون پایه سپاه پاسداران و دیگر نیروها مسلح رژیم به خیزش مردمی بپیوندند، محور اصلی گفتگوی هفتگی آقای شهرام همایون با آقای منشه امیر در تلویزیون کانال یک بود که از کالیفرنیا برنامه پخش می کند.

آنها  ارزیابی کردند که اگر موج تورم و بالا رفتن مداوم نرخ مایحتاج عمومی همچنان ادامه یابد، صدها هزار نفر سپاهی و بسیجی و دیگر  سازمان های سرکوبگر رژیم نیز مشاهده خواهند کرد که قادر به اداره کردن زندگی خود و تامین معیشت خانواده خویش نیستند و ممکن است به جای سرکوب معترضین، به آنها بپیوندند و سر تفنگ خود را به سوی سران رژیم نشانه روند.

آقای امیر از جمله گفت که این دگرگونی هنگامی ممکن است پیش آید که اعتراض های مردمی تداوم یابد و شهرهای بیشتری به موج اعتراض مردمان آبادان و سراسر خوزستان بپیوندند و خیزش مردمی همه جا گیر شود.

آقای امیر ارزیابی کرد که ساختار کنونی حکومت، قادر نیست کشور را از موج فزاینده گرانی ها بیرون آورد و فروپاشی رژیم همچنان به جلو خواهد رفت.

آقای شهرام همایون تاکید کرد که مدیریت کشور چنان در هم ریخته که دولتی به مفهوم درست کلمه وجود ندارد و هیچ یک از مقامات رژیم پاسخگو نیست، ولی همه آن ها نه تنها در فاجعه آبادان، بلکه در ایجاد هرج و مرج کنونی نقش داشته داشته و دارند.