آیا رژیم ایران باید با استفاده از جنگ اوکراین، با آمریکا وارد گفتگو و تعامل شود؟ گفتگو با دامون گلریز تلاشگر سیاسی

آقای دامون گلریز تلاشگر سیاسی و تحلیلگر امور بین المللی در مصاحبه تصویری، از جمله  می گوید که به علی خامنه ای و علی شمخانی توصیه کرده که با استفاده از تهاجم روسیه به اوکراین با ایالات متحده وارد گفتگوی مستقیم شود.

آقای منشه امیر در این گفتگو از او می پرسد که آیا تصور نمی کند که تماس و گفتگوی مستقیم بین رژیم ایران و دولت پرزیدنت بایدن ممکن است موجب تعامل گردد و عمر این رژیم جنایتکار را درازتر کند.

آقای گلریز می گوید که ارزیابی او معکوس است و بر این باور است که اگر رژیم ایران به تعامل با ایالات متحده برسد، ایدئولوژی و علت وجودی خود را از دست می دهد و مردم ایران آسانتر خواهد توانست در راه براندازی آن بکوشد.

در این مصاحبه از جمله پرسیده شد که آیا ادامه جنگ در اوکراین، نقشه جغرافیایی اروپا و جهان را تغییر نخواهد داد؟ آیا در این ماجرا روسیه می خواهد امتیازات بیشتری از غرب و به حساب حکومت ایران بگیرد؟

آیا با توجه به این واقعیت که تهدید اتمی پوتین باعث عقب نشینی کشورهای غربی و محافظه کاری آن ها در کمک رسانی به اوکراین گردید، اگر رژیم ایران نیز به بمب اتمی برسد، بخواهد آن را به وسیله ای برای باجگیری استفاده کند و در صدد نابودی اسرائیل برآید؟

آقای امیر همچنین پرسید که تلاش میانجیگری نخست وزیر اسرائیل بین روسیه و اوکراین، که نخستین کوشش بین المللی برای پایان دادن به جنگ اوکراین بود، ار نظر دیپلماتیک چه اهمیتی میتواند داشته باشد؟

آقای دامون گلریز گفت: در حالی که رژیم ایران با طرفداری کورکورانه از پوتین نفرت بزرگی علیه خود برانگیخت، اسرائیل کوجک با این ابتکار نشان داد که از چه موقعیت بین المللی مستحکمی در صحنه دیپلماتیک جهان برخوردار است.

نسخه کامل این گفت و شنود در اختیار علاقمندان و کاربران قرار دارد.