آیا ساواک در حکومت پادشاهی پهلوی به ایران خدمت کرد؟نشست درباره مستند پرویز ثابتی

چهل و چهار سال پس از انقلاب ۵۷ که نسل جوان ایران آن را فتنه و یا شورش ۵۷ می نامند گفتگو درباره ساواک و عملکرد آن پیش از انقلاب و در ماه های منتهی به آن بحث برانگیز است.

پرویز ثابتی یکی از مدیران سازمان اطلاعات و امنیت در دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی بود که پس از بیش از چهار دهه و بازگویی بخشی از خاطراتش در قالب یک کتاب این بار اما در مقابل دوربین نشسته و در یک مستند چند قسمتی  و چند ساعته حقایقی را از چندین دهه عملکرد گروه های چریکی مخالف حکومت پادشاهی در ایران و همچنین برخی از شخصیت های سیاسی وقت بازگو کرده است.

مخالفان و موافقان حکومت پادشاهی به این مستند واکنش های بسیاری داشته و دارند که یکی از آنها نشستی بود که یکشنبه گذشته از سوی چندین تن از  کارشناسان و روزنامه نگاران در این باره برگزار گردید.

سخنران اصلی این نشست جناب آقای نادر صدیقی،روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ بودند که ایشان  همچنین یکی از دست اندرکاران تهیه مستند پرویز ثابتی بودند.

این جلسه به همت دکتر نامدار بقایی برگزار گردید که پدر ایشان خود یکی از مدیران اداره بهداری سازمان اطلاعات و امنیت بود که در روزهای نخستین انقلاب ۵۷ توسط انقلابیون اعدام گردیدند.

لینک کامل نشست:

https://www.youtube.com/live/a2O3vgrwoYk?si=rjk0fKY3U4kH00Vx