ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه آخرین پایگاه داعش را ویران کرد

این شهر که نزدیک مرز عراق است آخرین پایگاه و مقر اصلی داعش به شمار می‌رفت و داعش هنوز کنترل چندین روستای اطراف را در دست دارد

در حمله هوایی شنبه شب نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه، مسجدی در شهر عجین که داعش از آنجا به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌کرد ویران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این آخرین پایگاه بزرگ داعش در سوریه است. این شهر که در شرق رود فرات قرار دارد از ماه‌ها پیش صحنه درگیری شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا با نیروهای داعش بود.

سخنگوی ائتلاف می‌گوید ۱۸ جنگجوی داعش در مسجد شهر عجین بودند و از آنجا به منزله یک پایگاه استفاده می‌کردند.

سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا گفت در حمله شنبه شب، همه این تروریست‌ها کشته شدند و با کشته شدن آنها قابلیت حمله و عملیات های تروریستی داعش در منطقه از میان رفت و تهدیدهای این گروه به حمله تا حد زیادی خنثی شده است. روز جمعه سخنگوی کرد عملیات در شرق دیرالزور از حمله قریب الوقوع به حجیم و بیرون راندن داعش از آنجا خبر داده بود.

آزاد شدن عجین، ضربه ای مهم به  ستیزه جویان داعش است.

این شهر که نزدیک مرز عراق است آخرین پایگاه و مقر اصلی داعش به شمار می‌رفت و داعش هنوز کنترل چندین روستای اطراف را در دست دارد.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا که اخبار خود را از فعالان سوری می گیرد اعلام کرد که نیروهای دموکرات سوریه، اوایل صبح جمعه عجین را با پشتیبانی هوایی ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا تصرف کردند.