اتحادیه اروپا بر رومانی و جمهوری چک فشار میآورد سفارت را به اورشلیم نبرند

روزنامه های اروپایی نوشتند که دولت های رومانی و جمهوری چک زیر فشار سنگین قرار دارند که از انتقال سفارتخانه های خود در اسرائیل به اورشلیم، خودداری ورزند.

در گزارش های پیشین آمده بود که آن دو کشور برخلاف سیاست دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قصد دارند به پیروی از ایالات متحده سفارتخانه را از تل آویو به پایتخت اسرائیل منتقل سازند.

بنیامین نتانیاهو هفته پیش فاش ساخته بود که دست کم شش کشور قصد انتقال سفارتخانه را دارند. وی از آن کشورها نام نبرده است. ولی روزنامه های اروپایی به رومانی و لهستان اشاره می کنند.

کشورهای اروپایی هنوز چنین اقدامی را مورد تصویب قرار نداده اند و نمی خواهند که دو کشور از میان ۲۷ کشور عضو، به طور جداگانه عمل کنند.

در گزارش های پیشین آمده بود که دولت بوخارست انتقال سفارت رومانی به اورشلیم را مورد تصویب قرار داده، ولی رئیس جمهوری آن کشور با این اقدام مخالفت می ورزد و می کوشد از اجرای آن جلوگیری کند.

جمهوری چک نزدیکترین دوست اسرائیل در میان کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. ولی ممکن است به علت فشار کشورهای دیگر عصو اتحادیه اروپا، از این تصمیم خود صرفنظر کند.

فرانسه و بریتانیا دو کشور اروپایی هستند که بیشترین فشار را بر رومانی و جمهوری چک وارد می آورند که از این اقدام صرفنظر کنند.

 

 

2 دیدگاه‌

  1. به امید روزی که سفارت ایران در اورشلیم و سفارت اسرائیل در مکان خودش در خیابان کاخ بازگشائی بشود. به امید روزی که موفق به دیدار از اوشلیم بشویم.

Comments are closed.