اجرای خواسته های دوازده گانه پمپئو به تجاوزکاری های منطقه ای رژیم پایان می دهد

 گزارش اختصاصی “رادیو پیام اسرائیل” – یکی از هدف های راهبردی ایالات متحده از هنگام خروج از برجام، ایجاد شرائطی است که حکومت اسلامی ایران ناچار گردد به امضای توافق جدیدی تن در دهد که آن رژیم را کاملا مهار کند و از آسیب رسانی آن به کشورهای دیگر منطقه جلوگیری نماید. به سخنی دیگر، دولت ترامپ می خواهد “دم حکومت ایران را قیچی کند”.

سیاستگذاران آمریکایی بر این باورند که از طریق تحریم های شدید اقتصادی، نه تنها می توان فتنه کری های رژیم ایران در منطقه را متوقف ساخت، و یا دست کم آن که آن ها را به حداقل رسانید، و نه تنها می تواند برنامه های اتمی و موسکی رژیم  را فلج کند، بلکه باید شرائطی به وجود آورد که رژیم ناچار شود به سر میز مذاکره باز گردد و بتوان به توافق جدیدی رسید که در آن همه شرائط و خواسته های ایالات متحده و انتظارات اسرائیل و کشورهای عرب منطقه تامین شود و امنیت به خاورمیانه باز گردد.

کشاندن حکومت ایران به امضای یک توافق جدید، از دیدگاه ایالات متحده فقط از طریق افزایش فشارهای بین المللی و ایجاد دشواری های غیرقابل تحمل برای رژیم، امکان پذیر است.

مایک پمپئو در سخرانی روز گذشته خود در بنیاد هریتیج Heritage دوازده نکته را مورد تاکید قرار داد، که عبارتند از:

۱-     رژیم ایران درباره فعالیت های نظامی گذشته خود در امور اتمی، گزارش کاملی ارائه دهد و امکاناتی برای بازرسی به وجود آید که بتوان اطمینان حاصل کرد که حکومت، دوباره به این گونه برنامه های نظامی روی نخواهد آورد.

علت مطرح کردن این خواسته آن است که رژیم ایران پیش از امضای برجام، نسبت به جنبه های نظامی برنامه های هسته ای خود به ازانس بین المللی دروغ گفت و ایالات متحده به دستور پرزیدنت اوباما در این مورد کوتاه آمد. ولی اسنادی که اسرائیل از تهران به اورشلیم آورده، ثابت می کند که رژیم ایران به آژانس دروغ گفت و همه واقعیات را در اختیار آن قرار نداده است.

۲-     رژیم ایران باید روند غنی سازی اورانیوم را به طور کامل متوقف سازد و تاسیسات کنونی را برچیند و در فکر برپایی کوره آب سنگین و تولید پلوتونیوم نباشد. با ماده پلوتونیوم می توان بمب هسته ای ایجاد کرد.

۳-     آژانس بین المللی انرژی اتم باید برای انجام بازرسی های خود، به هرنقطه که نظارت بر آن را لازم بداند، دسترسی داشته باشد. دذ گرشته نزدیک و دور، رژیم ایران با این ادعا که فلان نطه یک نقطه نظامی است، به بازرسان بین المللی اجازه دسترسی به آن جا را نداده است.

۴-     رژیم ایران باید از طراحی و تولید موشک های دوربرد دست بردارد و از طراحی و تولید موشک هایی که قادر حمل کلاهک های اتمی هستند خودداری ورزد.

۵-     رژیم ایران باید همه شهروندان های آمریکایی را که به بهانه های واهی گروگان گرفته شده اند، آزاد کند. این خواسته شامل حال شهروندان دیگری نیز می شود که دوست و هم پیمان ایالات متحده هستند.

۶-     رژیم ایران باید از حمایت از سازمان های تروریستی دست بردارد. در سخنرانی پمپئو، به ویژه به سه گروه مورد حمایت رژیم ایران اشاره شد که عبارتند از: حزب الله لبنان، حماس، سازمان جهاد اسلامی آزادی فلسطین

۷-     رژیم ایران باید به سیادت و حق حاکمیت عراق احترام گذارد و امکان دهد که همه گروه های چریکی شیعه که توسط رژیم ایران در خاک همسایه برپا گردیده منحل شود.

۸-     رژیم ایران باید از کمک رسانی مالی و تسلیحاتی به گروه شورشیان حوثی در یمن دست بردارد و به یافتن یک راه حل سیاسی برای معضل یمن یاری برساند.

۹-     رژیم ایران باید همه نیروهای سپاه قدس و همچنین دیگر گروه های چریکی شیعه را که تحت فرمان دارد، از سوریه خارج کند.

۱۰-  رژیم ایران باید حمایت از طالبان و دیگر سازمان های تروریستی در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه را متوقف سازد و از این پس به افراد القاعده پناه ندهد.

۱۱-  همه یاری رسانی های گروه موسوم به سپاه قدس به سازمان های خرابکار در منطقه باید متوقف شود.

۱۲-  رژیم ایران باید از رفتارهای تهدید آمیز علیه دیگر کشورهای منطقه دست بردارد و در این چهارچوب، تهدیدها علیه موجودیت اسرائیل را متوقف سازد.