احمدی نژاد فاجعه هولوکاست را انکار کرد، ولی سازمان ملل “یاد روز جهانی هولوکاست” در جهان برقرار ساخت

امروز (چهارشنبه ۲۷ ژانویه) ملت های ده ها کشور جهان، یاد قربانیان یهودی در جنگ جهانی دوم را که به دستور آلمان هیتلری کشته شدند، گرامی می دارد. این تاریخ توسط سازمان ملل متحده و پس از آن اعلام شد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک کارزار تبلیغاتی ادعا کرد که وقوع هولوکاست، یعنی کشته شدن شش میلیون نفر یهودی در جنگ جهانی دوم یک افسانه و یک دروغ بزرگ است.

این سخنان احمدی نژاد به تقلید از اظهارات پیشین علی خامنه ای بود که ادعا کرده بود فاجعه کشتار یهودیان در دوران آلمان هیتلری، دروغی است که به گفته او “صهیونیست ها” برای بهره برداری تبلیغاتی به خورد مردم دنیا داده اند.

در واکنش به این سخنان بود که سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶، به هدف باطل دانستن این ادعاها تاریخ ۲۷ ژانویه را به عنوان یادروز هولوکاست اعلام کرد و در داخل سازمان ملل نیز مراسمی برای گرامیداشت یاد یهودیان قربانی هولوکاست برگزار گردید.

امروز (چهارشنبه) آئین گرامیداشت، نه تنها در اسرائیل و در جوامع یهودی در سراسر جهان برگزار می شود، بلکه در بیش از یکصد کشور جهانی، آئین های یادبود انجام می گیرد و ملت های جهان با ستمی که بر یهودیان رفته، ابراز همدردی می کنند.

رژیم ایران، در واکنش به این اقدام کوبنده جهانی که توسط سازمان ملل پایه گذاری شد، در یک اقدام ضد بشری، مسابقه بین المللی کاریکاتورهای هولوکاست در تهران برگزار کرد و بدین سان کوشید بزرگترین فاجعه انسانی جهان را که توسط یک حکومت به راه افتاده بود، به مسخره بگیرد و گرایش ضد انسانی خود را آشکار سازد.

احمدی نژاد حتی با فرستادن نامه برای خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ادعا کرد که فاجعه هولوکاست افسانه ای که ارتش های متفقین پس از جنگ جهانی دوم بر آلمانِ شکست خورده تحمیل کردند و آلمانی ها باید آن را انکار کنند. احمدی نژاد در این نامه، که نفرت جهانی را برانگیخت از جمله نوشت: «چگونه ممکن است که فرزندان بپذیرند که پدرشان مرتکب جنایت شده است».

این نامه و متن آن موجب تمسخر همگان شد و خانم مرکل آن را نادیده گرفت.

هولوکاست که یک واژه یونانی و به معنی “همه سوزی” است به خاطر آن بر فاجعه کشتار یهودیان نهاده شده که مزدوران آلمان نازی در اردوگاه های مرگ، اجساد یهودیان به قتل رسیده را در کوره ها می سوزاندند و به خاکستر مبدل می ساختند.

درباره جنایت نازی ها علیه یهودیان بیش از یک میلیون عکس و فیلم و سند وجود دارد که بسیاری از آن ها در موزه هولوکاست در اورشلیم، در معرض دید همگان قرار دارد.

هیتلر از سال ۱۹۳۳ برای آن که بتواند مردم آلمان را به دور خود جمع کند، ادعا کرد که یهودیان افراد پرقدرتی هستند که موجب شکست آلمان در جنگ جهانی دوم شده اند. از آن پس، او پس از اشغال هر کشور، یهودیان آن سرزمین را به اردوگاه های مرگ می فرستاد.

علت انتخاب تاریخ ۲۷ ژانویه به عنوان یاد روز هولوکاست آن است که در این روز در سال ۱۹۴۵ ارتش های متفقین، اردوگاه مرگ آشوویتس را در خاک لهستان آزاد کردند و ده ها هزار نفر یهودی را که زنده مانده بودند نجات دادند. در این اردوگاه حدود یک و نیم میلیون نفر انسان کشته شدند که بیش از یک میلیون نفر از آنان یهودی بود.

پانزده سال پس از آن بود که آدولف آیشمن، مامور کشتار یهودیان در اروپا از جانب هیتلر، در آرژانتین بازداشت و به اسرائیل آورده شد و در یک محاکمه علنی به مرگ محکوم گردید و اعدام شد. آقای منشه امیر که در جریان محاکمات، به عنوان گزارشگر روزنامه کیهان تهران حضور داشت، در سخنانی گفت که یکی از اسنادی که در این محاکمه ارائه شد، متعلق به فداکاری های زنده نام عبدالحسین سرداری کاردار سفارت  ایران در پاریس در سال های جنگ بود که توانست صدها نفر یهودی را از چنگال آلمان نازی نجات دهد.

به مناسبت یاد روز جهانی هولوکاست، رادیو پیام اسرائیل گفتگویی با دکتر اردشیر بابک نیا در کالیفرنیا انجام داد. دکتر بابک نیا مولف کتاب چهار جلدی و مستند دوران هولوکاست است که کتاب دیگری نیز به نام انسانیت درباره این فاجعه بزرگ بشری انتشار داد.

احمدی نژاد هولوکاست را انکار کرد، سازمان ملل یادروز هولوکاست برقرار ساخت