اختلاف نظر در حکومت رومانی، به دنبال دیدار نخست وزیر آن کشور از اسرائیل

رئیس جمهوری رومانی: بدون اجازه من، خانم نخست وزیر حق نداشت به اسرائیل برود

دیدار رسمی نخست وزیر رومانی از اسرائیل و گفتگوهای او با سران این کشور، موجب یک بحران شدید سیاسی در داخل رومانی شده است.

. خانم ویروریکا دانسیلا نخست وزیر رومانی از جانب پرزیدنت کلاوس یوهانیس رئیس جمهوری، متهم شده که بدون اجازه او به اسرائیل آمده و به توافق هایی در این کشور دست یافته که جزئیات آن را افشا نکرده است.

خانم دانسیلا هفته پیش به طور رسمی از اسرائیل دیدن کرد و مورد پذیرایی گرم قرار گرفت و از جمله قول داد که امکان انتقال سفارت رومانی به اورشلیم را به طور جدی مورد بررسی قرار خواهد داد.

نخست وزیر رومانی، هنگام دیدار از بنیاد یَد وَ شِم که موزه جنابات آلمان نازی در دوران هولوکاست است

ولی رئیس جمهوری، پرزیدنت یوهانیس می گوید که خانم نخست وزیر حق نداشته است چنین وعده ای بدهد و سفر او به اسرائیل، بدون اجازه رئیس جمهوری، غیرقانونی بوده است.

آگاهان می گویند که رئیس جمهوری کنونی رومانی آلمانی زاده است و در سخنانی که علیه نخست وزیر بیان داشت، لحن یهودستیزانه وی به خوبی احساس می شد. پرزیدنت یوادنس ادعا می کند که خانم نخست وزیر، هنگام دیدار از اورشلیم به یک رشته توافق های محرمانه با دولت اسرائیل دست زده است.

اختیارات مربوط به انتقال سفارت رومانی به اورشلیم، جز اختیارات رئیس جمهوری محسوب می شود.

نخست وزیر رومانی هنگام اقامت در اسرائیل، از جمله از بنیاد ید و شم که موزه جنایات آلمان نازی می باشد نیز دیدن کرد و اعلام داشت که سخت تحت تاثیر قرار گرفته است.

2 دیدگاه‌

  1. مطمئن باشید دست خدا به همراه ملت اسرائیل و دوستانش است. به امید روزی که ملت‌ها عشق را جانشین نفرت کنند. ممنون از تمام پیشرفتی که در علم انجام دادید و به جهانیان هدیه نمودید

  2. نخست وزیر رومانی هنگام اقامت در اسرائیل، از جمله از بنیاد ید و شم که موزه جنایات آلمان نازی می باشد نیز دیدن کرد و اعلام داشت که سخت تحت تاثیر قرار گرفته است.

Comments are closed.