ارتش اسرائیل: حزب الله لبنان در ۲۵ متری یک مدرسه سلاح انبار کرده است

مدرسه‌ای که در ۲۵ متری انبار مهمات و سلاح‌های حزب الله در یک محله مسکونی بیروت قرار دارد

ارتش اسرائیل، دیروز چهارشنبه، اطلاعات مربوط به هدف احتمالی متعلق به حزب الله لبنان را در روستای «ابا» در جنوب لبنان در استان نباتیه به اشتراک گذاشت.

به گفته ارتش اسرائیل، این گروه تروریستی در حال انبار کردن موشک، مواد منفجره و سایر تسلیحات نظامی در یک ساختمان مسکونی است که فقط ۲۵ متر با یک مدرسه فاصله دارد. این مدرسه  ۳۰۰ دانش آموز دارد.

به گزارش ارتش اسرائیل، شدت انفجار ابن انبار مهمات، می تواند به اندازه نصف انفجار سال گذشته بیروت که حداقل ۲۱۱ کشته بر جای گذاشت و قسمت‌های زیادی از شهر را ویران کرد، باشد.

ارتش اسرائیل امیدوار است که با افشای اطلاعات ذکر شده، تروریست‌های حزب‌الله، این مهمات خطرناک را از ساختمان مسکونی نزدیک مدرسه خارج کنند.

ژنرال امیر بارام، یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل در منطقه شمال، هشدار داد که  اگر این گروه مهمات جنگی را در آنجا نگه دارد، “اسرائیلی برای نابودی آن دریغ نخواهد کرد”.


ژنرال بارام گفت: «حزب الله به طور مداوم از غیرنظامیان به عنوان یک تاکتیک عملیاتی برای فعالیت‌های نظامی‌اش استفاده می کند.»

او افزود: «ارتش اسرائیل و فرماندهی شمال، تمام اقدامات لازم را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان انجام می‌دهند، اما  با این حال، ارتش اسرائیل در نابودی اهداف فعال دریغ نخواهد کرد.»

این ساختمان یکی از هزاران هدفی است که ارتش اسرائیل طی سالهای گذشته، اطلاعات آن را جمع‌ آوری کرده است. این اهداف از جمله انبارهای اسلحه و زیرساخت های نظامی متعلق به حزب الله لبنان، در قلب مناطق مسکونی و شهری قرار دارند.

انیمیشنی که ارتش اسرائیل از انبار موشکی حزب الله در منطقه مسکونی مذکور ساخته است

به لطف فناوری پیشرفته، فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل، اکنون بانک اطلاعاتی به بزرگی ۲۰ برابر بانک اطلاعاتی سال ۲۰۰۶ که با حزب الله درگیر شد، در اختیار دارد. ارتش اینک آماده حمله به هزاران هدف می‌باشد.

گزارشی که سال گذشته توسط مرکز تحقیقات و آموزش الما منتشر شد، نشان داد که حداقل ۲۸ سایت پرتاب موشک متعلق به حزب الله لبنان، در مناطق غیرنظامی در بیروت وجود دارد.

در این گزارش همچنین آمده بود سایتهایی که قبلاً هرگز فاش نشده و بیشتر در مناطق تحت سلطه حزب‌الله بیروت متمرکز شده اند، برای پرتاب، ذخیره سازی و تولید موشکهای میان برد فاتح، موشکهای تقطه زن این گروه به کار می روند.

این سایتها که شامل مراکز فرماندهی و کنترل، مونتاژ موشک، ذخیره سوخت موشک و انبارهای زیرزمینی نگهداری موشک نیز بود، در کنار مدرسه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، باشگاه‌های گلف، زمین‌های فوتبال و همچنین سفارت ایران و وزارت دفاع لبنان مستقر شده اند.

در گزارش ارتش اسرائیل آمده است، تقریبا همه سایتهای حزب الله لبنان، در جنوب بیروت، منطقه تحت کنترل حزب الله و در محله‌های غیرنظامی، در داخل خانه‌های شخصی، مراکز درمانی، کلیساها، اماکن صنعتی، دفاتر عمومی، رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود و همچنین در نزدیکی فضاهای باز  واقع شده‌اند و هدف از این کار، استفاده از سپر انسانی در برابر حملات نظامی است.

حزب الله همواره قصد دارد که با استفاده از غیرنظامیان، جلوی حمله ارتش اسرائیل به انبارهای سلاح و محل آتشباری حزب الله که از مناطق مسکونی انجام می شود را بگیرد و اگر اسرائیل به این انبارهای مهمات حمله کرد، فاجعه‌ای انسانی به بار آید تا حزب الله و حامیانش با جار و جنجال راه انداختن در دنیا، اسرائیل را به جنایت جنگی متهم کنند.