ارتش اسرائیل چگونه مراکز تروریستی را رصد می کند و آن ها را از هوا و به طور بسیار دقیق هدفگیری می کند؟

پهپاد اطلاعاتی اسرائیل که یکی از بهترین ها در جهان است

در گزارش ها آمده است که نیروی هوایی اسرائیل در ظرف یک شبانه روز، بیش از صد و پنجاه هدف نظامی و تروریستی را در غزه مورد حمله قرار داد. پرسش آن است که سازمان های اطلاعاتی اسرائیل، و به ویژه رکن اطلاعات ستاد ارتش، این هدف ها را چگونه شناسایی می کنند؟ پرسش دیگر آن است که نیروی هوایی چگونه قادر است هدف های نقطه ای را به دقت مورد اصابت قرار دهد و ویران کند؟

مسلم آن است که پاسخ این پرسش را نمی توان به طور دقیق از ارتش اسرائیل انتظار داشت. بی تردید آن ها حاضر نخواهند بود شیوه های کار خود را در حدی که ادامه آن به خطر افتد، آشکار سازند.

ولی یک مقام نظامی اسرائیلی به شیوه ای کلی، و بدون وارد شدن به جزئیات می گوید که ارتش اسرائیل این توانایی را دارد که از فاصله ده ها کیلومتر شناسایی کند که فردی که در خیابان راه می رود چه چیزی به دست دارد.

فرمانده یک گردان عملیاتی به نام “شتر پرنده” در نیروی هوایی اسرائیل می گوید که ارتش اسرائیل فعالیت افراد شناخته شده ترور را از راه دور با دقت زیر نظر دارد و آمد و شد آن ها را دنبال می کند و قادر است در هر لحظه آن ها را فلج سازد و از ادامه فعالیت باز دارد.

کارشناسان نظامی می گویند که در سال ها پیش، اسرائیل در تلاش برای ریشه کن ساختن ترور، سرکردگان سازمان های تروریستی را هدف قرار می داد و آن ها را از پای درمی آورد. اکنون تقریبا بیست سال است که اسرائیل از شیوه دست برداشته، گرچه بارها گفته شده که بهتر است آن را دوباره در پیش گیرد. ولی در مرحله کنونی، اسرائیل می کوشد بدون آسیب رساندن به جان افراد، حتی اگر سرکرده یک گروه تروریستی هستند، وسائل و اماکن مورد استفاده آنان را ویران کند.

کارشناسان می گویند که اسرائیل در این زمینه، از توانایی های بسیار برخوردار است.

به گفته آگاهان، حماس و دیگر سازمان های ترور، برای آن که عملیات آن ها شناسایی نشود، اماکن فعالیت و کار خود را در داخل ساختمان های مسکونی قرار می دهند. سخن از ساختمان های چند طبقه است که در اکثر آپارتمان های آن، مردم عادی زندگی می کنند و چند آپارتمان، مرکز فعالیت تروریستی می باشد. اسرائیل به شیوه های خاص خود، دقیقا می داند که در داخل این آپارتمان ها چه می گذرد.

نیروی هوایی اسرائیل نیز در هدف قرار دادن دقیق مراکز فعالیت تروریست ها، مهارت های قابل تحسینی کسب کرده و با یاری دستگاه های الکترونی بسیار پیشرفته که در خود اسرائیل طراحی و تولید شده است، آن ها را رَصَد می کند. علاوه براین، افراد زیادی در غزه وجود دارند که حاضرند به خاطر نفرت نسبت به سازمان های ترور که موجب نگون بختی آن ها شده اند، و یا به امید دریافت مبلغی به عنوان کمک خرج، اطلاعاتی را در اختیار اسرائیل بگذارند.

ساختمان چند طبقه ای که با چند موشک ویران شد، بی آن که به ساختمان های اطراف آسیبی برسد

2 دیدگاه‌

  1. دیگر چیزى تا ظهور دجال در خراسان ایران باقى نمانده است دجال جادوگر در یک ثانیه میلیون ها سرباز جنگى ظاهر مى کند و به حالت همزمان با میلیون ها سرباز جنگى به روسیه و اروپا و مصر و عربستان حمله نظامى و لشکرکشى مى کند او سرانجام تمام قاره هاى آسیا و اروپا و آفریقا و آمریکا را فتح مى کند و سرانجام به دست امام زمان به قتل مى رسد دجال جادوگر تمام ارتش آمریکا و ناتو و ارتش روسیه را در کمتر ۱ ثانیه غیب مى کند او حتى در اورشلیم خود را خدا معرفى مى کند .

Comments are closed.