اردوغان: علیرغم اعتراض آمریکا به پاکسازی در سوریه و حتی عراق ادامه خواهیم داد

با وجود اعتراض های مکرر ایالات متحده، رئیس جمهوری ترکیه دوباره اعلام کرد که جنگ علیه کردهای مسلح در خاک سوریه ادامه خواهد یافت و او این جنگ را حتی به داخل خاک عراق خواهد کشاند.

پرزیدنت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد یک نوار امنیتی به عرض سی کیلومتر در خاک سوریه برپا کند تا کردها نتوانند آن جا را به پایگاه مبارزه خود علیه دولت ترکیه مبدل سازند.

اکنون چندین دهه است که ترکیه به سرکوب کردهای آن کشور که یک اقلیت چند میلیون نفری است ادامه می دهد و از اعطای حقوق مساوی شهروندی به آن ها خودداری می ورزد.

در سال های اخیر ارتش ترکیه بارها وارد بخش های شمالی عراق شده تا چریک های کرد را که در آن جا پناه گرفته بودند نابود کند.

اردوغان همچنین ایالات متحده را به شدت به باد انتقاد گرفته که چرا کردهای سوریه را برای نبرد علیه دولت بَشّار اسد مسلح ساخته است.

رئیس جمهوری ترکیه گفته است که قصد دارد سراسر نوار مرزی با سوریه را از وجود کردهای مسلح پاکسازی کند و همین اقدام را در مورد عراق نیز به عمل خواهد آورد.

هواپیماهای جنگی ترکیه امروز (دوشنبه) شمار دیگری از مواضع کردهای شمال سوریه را بمباران کردند. در این عملیات تعداد نامعلومی از مردم غیرنظامی و از جمله زنان و کودکان نیز کشته شدند.

در گزارش های دیروز آمده بود که نیروی هوایی ترکیه در جریان بمباران های از سلاح های شیمیایی نیز استفاده کرده و از جمله بمب های ناپالم به روی غیرنظامیان فرو ریخته است.

2 دیدگاه‌

  1. حقه بازی آمریکا و اسرائیل موقوف. چطور آمریکا و دولت اسرائیل حق فلسطینی ها که سرزمینشان هست رو نمیدهند؟ آمدند تاریخ جعل کردند تورات و چرند و پرند نوشتند بعد خدا را هم بنگاه و زمین دار و زمین خوار کردند تمام دنیا را خراب کردند و فقط تل آویو را آباد کردند.
    لطفا فضولی و خرابکاری تو کشور و زندگی مردم خاورمیانه ممنوع

    • پاسخ به روزبه.برو بیشتر مطالعه کن.بعد اظهار نظرکن.همینطوری حرف مفت نزن.اینقدر مغز شماها را شستشو دادن که فقط بلد هستید بد و بیراه بگید.

Comments are closed.