ارزیابی: پرزیدنت ترامپ در گشایش سفارت آمریکا در اورشلیم حضور نخواهد داشت

i)

محافل نزدیک به کاخ سفید واشنگتن گفتند که اکنون مسلم شده که شخص پرزیدنت ترامپ در آئین گشایش سفارت ایالات متحده در اورشلیم حضور نخواهد یافت. او گفته بود که دستور داده انتقال سفارتخانه از تل آویو به اورشلیم هرچه زودتر عملی شود و اعلام کرده بود که در مرحله نخست سفیر ایالات متحده محل کار خود را به طور رسمی به سرکنسولگری آمریکا در اورشلیم منتقل خواهد ساخت.

قرار است گشایش سفارتخانه حدود یک ماه و نیم دیگر، در اواسط ماه مه صورت گیرد.

پرزیدنت ترامپ ماه گذشته، هنگامی که مژده داد انتقال سفارتخانه جلو می افتد و در مرحله نخست، سفیر محل کار خود را به اورشلیم منتقل می سازد، ابراز امیدواری کرده بود که خود بتواند شخصا در این مراسم حضور یابد.

ترامپ گفته بود که حتی اگر نتواند این سفر را عملی کند، در فرصت دیگری به اسرائیل خواهد آمد و گفته بود که بسیار مایل است چنین دیداری انجام گیرد.

اکنون آگاهان می گویند که به طور قطعی مسلم شده که در تاریخ موعود، پرزیدنت ترامپ نخواهد توانست سفر خود را عملی سازد.

حضور رئیس جمهوری ایالات متحده، می توانست اهمیت انتقال سفارتخانه را دو چندان کند – به ویژه آن که گشایش سفارتخانه همزمان با جشن های هفتادمین سالگرد استقلال اسرائیل است.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که ده ها تن از رهبران جوامع یهودی در سراسر ایالات متحده نیز به همین مناسبت به اسرائیل سفر خواهند کرد.

فلسطینی ها از این تصمیم ایالات متحده ابراز خشم کرده اند و گفته شده که قصد دارند در روز گشایش سفارتخانه به اعتراض های گسترده دست بزنند که حتی ابراز نگرانی شده بود که ممکن است با خشونت توام گردد.

مقامات دولتی در اسرائیل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

یک دیدگاه

  1. مشتاقانه منتظر روز موعود برای انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم هستیم و هیچوقت جرات و اقتدار پرزیدنت ترامپ را فراموش نخواهیم کرد که یک بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که اورشلیم عزیز پایتخت ابدی اسرائیل بزرگ است

Comments are closed.