از غزه به سوی اسرائیل موشک شلیک شد، جنگنده های اسرائیلی به سه مکان در غزه آسیب رساندند. یک چاقوکش فلسطینی هلاک شد

ابراز همبستگی سازمان های فلسطینی و اعراب ساکن غزه و کرانه باختری با شش تروریست فراری، با چند رشته عملیات خشونت بار از جانب آن ها نیز همراه بود.

شب گذشته از نوار غزه یک موشک به سوی خاک اسرائیل شلیک شد که سامانه ضد موشکی “گنبد آهنین” آن را در هوا شکار کرد و آسیبی به اسرائیل وارد نیامد. ولی یک بانوی ساکن آبادی های پیرامونی غزه، هنگام دویدن به سوی پناهگاه امن، به زمین خورد و به طور سطحی زخمی شد.

دقایقی پس از این تعرض، جنگنده های اسرائیلی بر فراز نوار غزه به پرواز در آمدند و چند نقطه نظامی را بمباران کردند. در همه این موارد، از پیش اخطار شده بود که افراد آن اماکن را ترک گویند تا آسیب نبینند و از این رو کسی کشته نشد.

یکی از نقاطی که مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت، کارگاه تولید سیمان برای احداث تونل های نظامی حماس بود. سازمان های ترور ادعا می کنند که ده ها کیلومتر دالان زیرزمینی برپا کرده اند که از آن جا بتوانند اسرائیل را مورد حملات موشکی و نظامی قرار دهند و خود در امان باشند. احتمال می رود که این ادعا بسیار اغراق آمیز است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ موشکی سه ماه پیش در غزه، حدود ده کیلومتر تونل نظامی را منهدم کرد. در آن جنگ که یازده روز ادامه داشت، ترور فلسطینی ۴۳۰۰ موشک به سوی خاک اسرائیل شلیک کرد. ولی آسیبی که وارد آمد جزیی بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیات هوایی شب گذشته، همچنین یک تیربار سنگین و یک انبار اسلحه نیز منهدم شده است. سازمان های ترور در غزه، اخیرا به شماری تیربارهای سنگین نیز مجهز شده اند که در روزهای اخیر چند بار با کمک آن ها به سوی خاک اسرائیل آتش گشودند.

رهبران اسرائیل بارها اعلام داشته اند که در مورد هر تعرضی که از غزه به خاک اسرائیل صورت گیرد، حماس را مسؤول آن می دانند، زیرا این سازمان تروریستی است که حکومت را در غزه به دست دارد.

نفتالی بنت نخست وزیر گفته بود که اسرائیل هیچ تعرضی از غزه را تحمل نخواهد کرد و به آن پاسخ خواهد داد.

روز گذشته (آدینه)، در بخش شرقی اورشلیم، یک عرب فلسطینی قصد داشت با چاقوی قصابی به شهروندان اسرائیلی آسیب برساند. ولی او هنگامی که چاقو به دست به سوی یک مامور پلیس حمله برد، با مقاومت روبرو گردید و نتوانست آسیبی وارد سازد. پلیس مورد تعرض، با اسلحه کمری از خود دفاع کرد و فرد مهاجم از پای درآمد. احتمال می روزد که این سوءقصد نیز با جریان ابراز همبستگی اعراب با تروریست های زندانی ارتباط داشته است.