اسرائیلیان انتصاب جان بولتون را به سمت مشاور امنیت ملی ترامپ سازنده دانستند

خبر گزینش سیاستمدار و دیپلمات با سابقه آمریکایی جان بُولتُون به عنوان مشاور امور امنیت ملی در کاخ سفید، در اسرائیل نیز با اهمیت بسیار روبرو شد و ارزیابی گردید که اکنون پرزیدنت ترامپ می تواند قاطعانه علیه برجام و همچنین علیه سپاه پاسداران و بلندپایگان رژیم اسلامی ایران عمل کند.

پیام نوروزی پرزیدنت ترامپ شامل شدیدترین اظهارات علیه سران رژیم ایران و به ویژه سپاه پاسداران بود و نوعی حمایت قاطع از ملت ایران در آن احساس می شد که می توان آن را به فراخوانی برای برانداختن رژیم تلقی کرد.

جان بولتون در دورانی که به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل خدمت می کرد، همیشه خواهان اتخاذ سیاست قاطعانه علیه برنامه های اتمی حکومت ایران بود و پس از آن که برجام امضاء شده از مفاد آن به شدت انتقاد کرد و خواهان اصلاح آن گردید.

گرچه در چهارده ماهی که از آغاز ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ می گذرد، این سومین مشاور امنیت ملی او محسوب می شود و دو تن پیشین برکنار شدند، ولی آگاهان ارزیابی می کنند که رئیس جمهوری خود را برای یک مبارزه قاطعانه علیه رژیم ایران در ماه های آینده آماده می سازد و انتصاب بولتون، با سابقه ای که در ستیز با حکومت اسلامی ایران دارد، می تواند یک کمک موثر برای او باشد.

مشاور پیشین پرزیدنت ترامپ در امور امنیتی ملی، ژنرال هربرت ریموند مک ماستر، گرچه یک نظامی با سابقه درخشان بود، ولی به میزان مورد انتظار پرزیدنت ترامپ، قاطعیت نشان نمی داد.

کارشناسان اسرائیلی ارزیابی می کنند که جان بولتون نه تنها سیاست قاطعانه ای علیه حکومت اسلامی ایران دارد، بلکه در امور دیگر منطقه ای و جهانی، مانند عراق، سوریه و همچنین کره شمالی، خواهان اتخاذ سیاست های بسیار قاطعانه ای می باشد و ازاین نظر، می تواند کمک خوبی برای پرزیدنت ترامپ، در اجرای سیاست های بین المللی او محسوب شود.

برخی تحلیلگران، انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا را در آستانه دیدار مهم احتمالی ِ پیش رو میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی و همچنین تصمیم گیری در مورد سرنوشت برجام، بسیار مهم ارزیابی میکنند. آقای بولتون از موافقان برخورد شدید و قهر آمیز با حکومت های کره شمالی و ایران است.

در روزهای گذشته، پس از برکناری «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و انتصاب «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سی آی ای) به جای او، گمانه زنی ها و گزارش های فراوانی در رسانه ها منتشر شد که خبر از جایگزینی ِ قریب الوقوع  مک ماستر با جان بولتون می‌داد.

درباره دیدگاه ها و سیاست هایی که به جان بولتون نسبت داده می شود، گزارش مشروح دیگری را در این صفحه خبری مطالعه کنید

7 دیدگاه‌

  1. با سلام دقایقی پیش از شبکه ی الجزیره ی انگلیسی دنبال می کردم که در آخر مفسری که دعوت کرده بودند به خنده گفت: پرزیدنت ترامپ با اینکه گفته از سبیل جان خوشش نمی آید ولی در عین حال گفته او این توان را دارد که مشکل ایران را حل کند.

  2. به نام خدا.این فیلها را که جمع میکنی یه اسفند براشون دود کن بعدم بگو پس خداوند بهترین نگهبان است مواظبم باش زیر پاشو خالی نکنند و خدای نکرده پاشو نزنند نیت جنگ با خود دینه اسلامم نداشته باش تا پیروز بشین

  3. TRUMP رگ غیرت خداوند در براندازى حکومت دیکتاتورى اسلامى ایران است .
    امپراطورى جهانى خداوند سرنگون مى کند سرنگون کنند اعتبار معنویت را .
    آخوندهاى حکومتى ایران اعتبار معنویت را در ایران سرنگون کردند و خداوند هم اراده کرده است حکومت آخوندها را در ایران توسط TRUMP سرنگون کند و ما مردم ایران نیز از TRUMP حمایت مى کنیم تا حکومت دیکتاتورى اسلامى در ایران هر چه سریعتر سرنگون شود .

  4. نامه گروهی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی به ترامپ و کنگره آمریکا در واشنگتن پست
    //
    خب اینها حق دارند نظرشان بگویند، اما امثال من ایرانی دردمند که در داخل به چشم خودم با مردمم صحبت میکنم، می گویند فلانی صدای ما را به خارج برسان و از قلمت استفاده کند. بگو ما نه توان مبارزه با این جلادان نداریم .
    در دی ماه هم کلی جوان از دست دادیم، ما با حکومتی اجنبی و انیرانی تا بن دندان مسلح روبرو هستیم. هیچ رحم و شقتی ندارد. به نوامیس ما تعرض میکند و شکنجه شلاق و اعدام پاسخش به مبارزه مسالمت امیز ما است! تنها راه نجات ما حمله نظامی امریکا و جهان آزاد است.
    چرا برخی می توانند از رسانه های خارجی مخالفت با جنگ را اعلام کنند ولی ما مردم داخل ایران صدای یاری خواستن از ارتش های غربی را نداریم؟ فرق ما با مردم افغانستان و عرق تحت ستم طالبان صدام در چیست؟ این حکومت صد بار بدتر از طالبان صدام است و ما زورمان بهش نمی رسد!
    آیا آزادی بیان این است که فقط صدای مخالفان جنگ برسد. آنهایی خواهان جنگ آزادی بخش برای ایران هستند حق آزادی بیان ندارند؟!

  5. تحریم ها می تواند فشار بیاورد و در ظاهر این حکومت انیرانی حاکم بر ایران چند عقب نشینی تاکتیکی کند (تا چند سال دیگر بر عمر ننگینش اضافه شود و ۴۰ سالست همین کار میکند و چند نسل ایران سوزانده!)، اما شما اشتباه می کنید، چون اینها انیرانی (=غیر ایرانی) هستند (عموما سادات عرب پندار و عرب پست و یا ایرانی نماهای غرب از عراق و لبنان و سوریه فلسطین هستند).
    برایشان مهم نیست تمام مردم ایران از گرسنگی بمیرند!
    پس نه تحریم و نه برجام ها هیچکدام این حکومت انیرانی را از هدفش باز نمی دارد، هدف اولیه این حکومت نابودی اسرائیل است، و بعد تسخیر جهان اسلام و هر چقدر بتوانند از بقیه دنیا است.
    برای این هدف حاضرست سلاح اتمی و دیگر کشتار اسلحه جمعی و موشک بسازد با برباد دادن سرمایه ملت ایران، شماها نمی دانید تا حدود ۳۰۰۰ هزار پایگاه سرکوب سپاه و بسیج در ایران بمباران و نابود مبارن نکند امریکا و غرب، غیر ممکن است مردم ایران بتوانند این حکومت سرنگون کنند. اپوزیسوین نماهای خارج نشینی مزدور هم برای همین تبلیغ میکنند علیه حمله نظامی امریکا به مراکز سپاه و بسیج.

  6. میلونها زنا و کودک در خاورمیانه چند سالی هست که با سیاستهای غرب و اسراییل به خاک و خون کشیده شدن و زیر ساختهای این کشورها با ایجاد داعش از بین رفته حالا مسلمانان باید به خودش بیاییند و در کشورهای غربی و اسراییل دست به اقدام انتهاری ئ بمب گذاری یزنند تا کمی التیام زخمهای انان باشد و حداقل ۱۰۰ هزار نفری در این کشورها باید کشته بشند تا بفهمند که زنان و کودکان این ها هم نیاز به ارمش و زندگی داشتند. و این تغییرات در کابینه ترامپ هیچ و پوچ هست و حالت روانی دارد جمهوری اسلامی زرنگتر از این کللک های انهاست

  7. میلیونها زن و کودک در خاورمیانه چند سالی هست که با سیاستهای غرب و اسراییل به خاک و خون کشیده شدن و زیر ساختهای این کشورها با ایجاد داعش از بین رفته حالا مسلمانان باید به خودش بیاییند و در کشورهای غربی و اسراییل دست به اقدام انتهاری ئ بمب گذاری یزنند تا کمی التیام زخمهای انان باشد و حداقل ۱۰۰ هزار نفری در این کشورها باید کشته بشند تا بفهمند که زنان و کودکان این ها هم نیاز به ارمش و زندگی داشتند. و این تغییرات در کابینه ترامپ هیچ و پوچ هست و حالت روانی دارد جمهوری اسلامی زرنگتر از این کللک های انهاست

Comments are closed.