اسرائیل بادبادک های آتش‌زا از غزه را تعرض می‌داند و علیه آن اقدام می‌کند

پس از آن که بادبادک های آتش‌زا از نوار غزه، موجب ایجاد چندین مورد حریق در مزارع کشاورزی جنوب اسرائیل گردید، نیروی هوایی اسرائیل وارد عمل شد و به عنوان یک اقدام هشدار دهنده نسبت به ادامه این گونه تعرض‌ها، موضعی را در نوار غزه بمباران کرد. در این حمله احتمالا تلفاتی وارد نیامده است.

در هفته های اخیر ده ها بادکنک و بادبادک از نوار غزه به سوی خاک اسرائیل هوا شد که با گاز هلیوم از زمین بلند می شوند و با سقوط به روی زمین منفجر گردیده و باعث آتش سوزی می‌شوند. در یک مورد گفته شد که تروریسته های فلسطنی مقدار مواد منفجره روی یک بادبادک تدارک دیده بودند.

ارزیابی شده که در هفته های اخیر، این بادبادک های آتشیزا حدود ۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی اسرائیل را به آتش کشیده است. کشاورزان اسرائیلی در هفته های اخیر با انتقاد شدید از بی اعتنایی دولت، خواهان پایان بخشیدن به این شیوه جدید تعرضی شده بودند.

در تظاهرات هفتگی دو روز پیش (جمعه) فلسطینی ها ده ها بادبادک به هوا فرستادند که یکی از آن ها باعث بروز آتش سوزی شد.

مقامات ارتش اسرائیل روشن ساخته اند که از این پس پرواز دادن این گونه بادبادک ها، یک تعرض جنگی محسوب می شود و بی پاسخ نخواهد ماند.

در یک گزارش دیگر گفته شده که در اثر وقوع یک انفجار نامعلوم در مرکز غزه، شش فلسطینی هلاک شده اند. با آن که علت انفجار مشخص نیست، حماس اسرائیل را مسوول این حادثه دانست و آن را یک سوءقصد از جانب اسرائیل توصیف کرد. ارتش اسرائیل می گوید که انفجار روی داده، ارتباطی با اسرائیل ندارد.

این انفجار در داخل نوار غزه و در یک مکان پرازدحام روی داد. احتمال آن است که افراد هلاک شده، در حال پیاده کردن یک خمپاره یا بمب منفجر نشده از جنگ چند سال پیش بوده اند. احتمال دیگر آن است که این افراد مشغول سوار کردن یک بمب دستی علیه اسرائیل بوده اند.

احتمال سومی که ارتش اسرائیل آن را نادرست می خواند این است که کشته شدگان، از تروریست های ارشد حماس بوده اند که یک پرنده مکانیکی اسرائیل موسوم به کوادروکوپتر، از هوا آن ها را هدف قرار داده است.

در یک حادثه دیگر که در روزهای آخر هفته رخ داد، یک مخزن بزرگ سوخت در فاصله بین نوار غزه و خاک اسرائیل به آتش کشیده شد که ساعت ها می سوخت. این مخزن بزرگ، در گذرگاه کِرِم شالُم כרם שלום در فاصله بین اسرائیل و غزه قرار داشت که توسط آن به بخشی از نوار غزه سوخت می رساند. ولی در جریان تظاهرات خشونت بار روز جمعه، فلسطینی ها به حمله به این نقطه مرزی، مخزن را به آتش کشیدند و در واقع، رساندن سوخت به بخشی از نوار غزه را فلج ساختند و به خودشان اسیب رساندند.

خبرنگارانی که از داخل غزه گزارش تهیه می کنند و در میان تظاهر کنندگان روز جمعه حضور دارند، درباره موارد متعددی از ترفندبازی فلسطینی ها در مورد تعداد قربانیان خود خبر دادند که در واقع حقه بازی های طرفداران روح الله خمینی در ماه های پیش از انقلاب را به یاد می آورد.

امروز (یکشنبه) رسانه های اسرائیلی تصاویر و فیلم هایی منتشر ساختند که از جمله نشان می دهد چگونه یک فرد ظاهرا زخمی را روی برانکارد قرار داده و به بیمارستان می برند، ولی هنگامی که چند صد متری دور می شود، فرد به اصطلاح مجروح از تخت روان بلند می شود و دوباره به تظاهرات می پیونددد.

در یک مورد دیگر فیلمی گرفته شده که یک کودک ظاهرا زخمی در آغوش مردی، با سرعت به سوی بیمارستان برده می شود، ولی پس از طی مسافتی، کودک به زمین گذاشته می شود و با پای خود به راه رفتن می پردازد و لبخند به لب دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز نمونه هایی از این فریبکاری های حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی را در اختیار رسانه های جهانی قرار داد.

آگاهان یادآوری می کنند که همین واقعیت که حماس خط نوار مرزی با اسرائیل را برای تظاهرات هفتگی خشونت بار خود انتخاب کرده، به امید آن است که بتواند ترحم بین المللی را نسبت به وضع خود جلب کند. برخی رسانه های همگانی در کشورهای مختلف، و به ویژه رسانه های در لند، عکس های متعددی از زخمی ها و کشته شدگان فلسطینی انتشار می دهند، ولی از انتشار عکس های عملیات خشونت بار آن ها علیه سربازان اسرائیلی و تلاش اغتشاشگران برای آسیب رساندن به جدار مرزی با اسرائیل خودداری می ورزند.