اسرائیل در زمینه تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ و درمان آن بسیار پیشرفت کرده است

سرطان روده بزرگ یک بیماری گسترده است که علائمی از وجود آن در زندگی روزمره دیده نمی شود و از این رو واجب است که زن و مرد، از سن معینی به بالا آزمایش آن را بگذرانند

در همان حال که توجه همگان به ویروس کرونا معطوف می باشد، از یک دستاورد پزشکی خبر رسید و آن این که در مبارزه با سرطان روده بزرگ، اسرائیل به دستاورد قابل تحسینی رسیده که به موجب آن، در هشتاد درصد از مورد این بیماری در مراحل اولیه آن کشف می شود و احتمال درمان را بسیار بالا می برد.

در اسرائیل همه شهروندان را در سنین بالا تشویق می کنند آزمایش تشخیص سرطان روده بزرگ را بگذرانند و این امر موجب شده که درصد بالایی از احتمال ابتلاء به بیماری، در مراحل نخستین آن تشخیص داده می شود و امکان معالجه، بسیار بالا می رود.

مسئولان رسیدگی به این بیماری گفتند که در سال های اخیر شمار افرادی که در اثر ابتلا به این بیماری در گذشته اند، چهل درصد کاهش یافته که این خود یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.

سرطان روده بزرگ یک بیماری گسترده است که علائمی از وجود آن در زندگی روزمره دیده نمی شود و از این رو واجب است که زن و مرد، از سن معینی به بالا آزمایش آن را بگذرانند.

پیشرفت در امر تشخیص بیماری در مراحل اولیه، همچنین نشان می دهد که گروه های بزرگتری از اهالی اسرائیل نسبت به این امر توجه نشان می دهند و با مسؤولان امور درمانی همراهی می کنند.