اسرائیل رسما به شیوه خبررسانی مغرضانه بی بی سی لندن در مورد حوادث غزه اعتراض کرد

وزارت خارجه اسرائیل یک بار دیگر به شیوه خبررسانی شبکه بی بی سی در رابطه با رویدادهای خاورمیانه، و به ویژه آن چه که به اسرائیل و فلسطینی ها مربوط می شود، اعتراض کرد. بی بی سی در برنامه های خبری خود به زبان های مختلف، و از جمله انگلیسی، عربی و فارسی به شیوه ای خبر می دهد که عملا اسرائیل را مقصر حوادث معرفی می کند و ترور فلسطینی را مظلوم جلوه گر می سازد و واقعیت رویدادها را تحریف می کند.

یکی از آخرین موارد این تحریف واقعیات، انتخابات تیتری به این عنوان بود “اسرائیل در جریان بمباران های هوایی علیه غزه یک زن باردار و نوزاد او را کشته است. از ظاهر خبر چنین تداعی می شد که نیروی هوایی اسرائیل عمدا یک زن باردار و فرزندش را از هوا هدف قرار داده است.

بی بی سی در گذاشتن این عنوان، به خبری که از جانب حماس انتشار یافته بود استناد کرد، گرچه حماس و دیگر سازمان های ترور دائما خبرهای جعلی در اختیار خبرنگاران قرار می دهند که هدف آن بهره برداری تبلیغاتی علیه اسرائیل است.

در تیتر خبر بی بی سی گفته نشده بود که حماس در ظرف چند ساعت هشتاد راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده و از جمله یک بانوی پیر را به شدت زخمی ساخته و عملیات نیروی هوایی اسرائیل به هدف پایان بخشیدن به این تعرضات موشکی بوده است.

بی بی سی لندن، بارها عناوین خبری خود درباره اسرائیل را با کشته شدن تروریست های فلسطینی در نبرد با ارتش اسرائیل آغاز می کند، بی آن که در تیتر خبر بگوید که این افراد تروریست بوده اند و در جریان عملیات جنگی کشته شده اند.

بی بی سی اخبار خود علیه اسرائیل را به شیوه ای تنظیم می کند که از آن استنباط می شود که ارتش اسرائیل یک نیروی نظامی بیرحم و جنایتکار است که فلسطینی ها را بدون هیچ علتی می کشد.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام داشت که به دنبال اعتراض اسرائیل به بی بی سی، خبر غرض آلود در مورد غزه، از تویتتر آن بنگاه سخن پراکنی حذف شد.

اسرائیل در گذشته بارها به این شیوه مغرضانه خبررسانی بی بی سی اعتراض کرده و حتی در یک مورد، اسرائیل این بنگاه خبری را به مدت چند ماه تحریم کرد.

5 دیدگاه‌

  1. تمامی فتنه های خاورمیانه بدست ناپاک انگلیس خبیث (و چند کشور دیگر اروپایی) مدیریت میشود.
    حماس و حزبالله آلت دست ایران و در انتها ایران نیز خود آلت دست انگلیس است.

  2. با درود به شما دلیل اصلی که بنگاه خبری بی بی سی این گونه خبررا نشر می دهد به این خاطر است که
    درتابستان ۲۰۰۷ پس از آنکه گروه اسلام گرای حماس قدرت را در نوارغزه در دست گرفت،،الن جانسون،، خبرنگار بی بی سی را که در آن زمان درنوارغزه حظور داشت و خبرهای حقیقی از وحشی گری حماس از جمله بستن پیکر نیمه جان افراد گروه فتح به کامیون های در حال حرکت و پرت کردن بیماران فلسطینی از پشت بام بیمارستانها و صدها جنایت دیگر مخابره کرد که بلافاصله توسط نیروهای حماس دستگیر شد و آزادی و زنده ماندن این خبرنگار مشروط بر مذاکره محرمانه مدیران بی بی سی با گروه حماس در یک جای مخفی بود که صد البته از مکان و زمان این مذاکره هیچ اطلاعی در دست نیست ولی پس از آزادی آلن جانسون ،،بنگاه خبری بی بی سی هیچ گونه اخبار منفی در مورد گروه حماس مخابره نکرد برای مثال اگر توجه کرده باشید زمانی که یک تروریست فلسطینی مادر پنچ فرزند را نا جوان مردانه به قتل رساند،،بنگاه خبری بی بی سی کوچکترین اشاره ای به این نکرد ولی در عوض زمانی که یک سرباز اسراییلی یک تروریست چاقو به دست را با ۱۲ گلوله به قتل رساند تامدت زمان درازی به عنوان قتل یک نوجوان فلسطینی توسط سرباز اسراییلی خبرو مقاله انتشار داد
    حمید رضا خوش بیان
    لوس آنجلس

  3. با درود
    پس ببینید ما ایرانیان چه میکشیم در این ۴۰ سال از دست این آیت الله بی بی سی , قبل از شورش ۵۷ که سخنگوی این جماعت تروریست بود بعد از آنهم که مدافع سرسخت این جماعت است که منطقه و جهانی را با بیسوادی و کوراندیشی به آشوب کشانده اند .

Comments are closed.