اسرائیل موشک جدیدی را برای سامانه ضد موشکی “ختس – ۳” آزمایش کرد و بزودی آزمایش مشترک با ارتش آمریکا در آلاسکا

اسرائیل یک موشک پیشرفته و جدید را با موفقیت آزمایش کرد، ولی درباره آن اطلاعات زیادی انتشار نیافت. این آزمایش در چارچوب بهینه سازی سیستم صد موشکی “ختس -۳ (پیکان) صورت گرفت که هدف آن اصابت کردن به موشک دشمن و نابود ساختن آن در فضای خارجی، پیش از نزدیک شدن به خاک کشور بود.

سیستم ضد موشکی “ختس” به هدف مقابله با حملات موشکی دشمن، از سال ها پیش در اسرائیل طراحی و ساخته شده، ولی مهندسین اسرائیلی دائما برای بهینه سازی آن به تلاش ادامه می دهند.

ازمایش موشکی جدید در پایگاه هوا – فضا موسوم به “پالماخیم” برگزار شد و موشکی که به فشا پرتاب گردید توانست با سرعت به ارتفاع تعیین شده برسد و به هدف فرضی اصابت کند.

این آزمایش بدون فرستادن “موشک فرضی دشمن” به فضا انجام گرفت، زیرا فرصت کافی برای تولید چنین موشکی وجود نداشت. آزمایش بعدی باید در سرزمین آلاسکا در ایالات متحده انجام گیرد، که در آن جا موشک واقعی به فضا پرتاب خواهد شد تا میزان دقت سیستم ضد موشکی اسرائیل در حضور امیران ارتش آمریکا آزمایش شود.

در جهان سه سیستم عمده ضد موشکی قرار دارد که یکی متعلق به روسیه است و دیگری ساخت ایالات متحده می باشد و سومی را اطرائیل طراحی و تولید کرده است.

بخش عمده ای از هزینه تولید ضد موشک ختس توسط ایالات متحده تامین گردیده و اکنون آرتش آن کشور می تواند مشترکا از سیستم ضد موشکی اسرائیل بهره گیری کند.

استراتژی تهاجمی و دفاعی حکومت اسلامی ایران به روی قدرت موشکی قرار دارد – زیرا نیروی هوایی و نیروی دریایی رژیم بسیار ضعیف است و جنگ های آینده بیشتر روی نبردهای هوایی تکیه دارد و به نیروی زمینی در این گونه جنگ نیاز چندانی نیست.

در جریان بحران فزاینده بین ایالات متحده و حکومت ایران بر سر برجام، سپاه پاسداران تهدید کرده که قادر است به شیوه های مختلف و از جمله قدرت موشکی، تنگه هرمز را ببندد. ایالات متحده برای دفع این خطر، از جمله به توان ضد موشکی خود تکیه می کند.

 

یک دیدگاه

  1. شما: زیرا فرصت کافی برای تولید چنین موشکی وجود نداشت.
    شما:آزمایش بعدی باید در سرزمین آلاسکا در ایالات متحده انجام گیرد، که در آن جا موشک واقعی به فضا پرتاب خواهد شد تا میزان دقت سیستم ضد موشکی اسرائیل در حضور امیران ارتش آمریکا آزمایش شود.
    من با لهجه شیرازی:
    قربون شکلت کاکای گلم،چرا آلاسکای آمریکا؟
    چرا رآی دور بری قربونت برم؟،قربون چشات بیا آلاسکوی ایران،همی کویر لوت خدمون.

Comments are closed.