اسرائیل چگونه توانست در قلب تهران عمل کند و محرمانه ترین اسناد اتمی رژیم را از ایران خارج سازد؟

نتانیاهو محل قرار داشتن انبار در تهران را به خبرنگاران نشان می دهد

رسانه های اسرائیلی امروز (سه‌ شنبه) به بررسی برخی جزئیات مربوط به شیوه عملیاتی ماموران موساد (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) پرداختند که چگونه ممکن است در قلب تهران، به انبار بایگانی اسناد اتمی دست یابند و چند صد کیلوگرم پرونده و سی‌ دی را سوار کامیون کرده و از ایران خارج سازند.

منابع اطلاعاتی می گویند که در واقع، همه اسناد و مدارکی که در آن انبار نگاهداری می شده، به اسرائیل انتقال یافته است، گرچه نمی توان این ارزیابی را به طور کامل مورد تائید قرار داد.

به گفته نتانیاهو، همه موادی که به اسرائیل انتقال یافته، حدود پانصد کیلوگرم وزن دارد و شامل ۱۱۰ هزار برگ سند، عکس و فیلم است.

بنیامین نتانیاهو شب گذشته (دوشنبه) در کنفرانس رسانه ای خود، در یک عکس بزرگ هوایی از تهران، دقیقا نشان داد که این انبار در چه نقطه تهران بوده است.

روزنامه های اسرائیل نیز امروز عکس های متعددی از نمای بیرونی این انبار و همچنین انبوه کلاسورها و سی دی ها منتشر کردند.

یک روزنامه نگار اسرائیلی به نام دکتر رونن برگمن، جزئیاتی را از این اقدام اسرائیل، که یکی از شگفت انگیزترین عملیات‌های اطلاعاتی جهان محسوب می شود، انتشار داد.

نتانیاهو به خبرنگرارن می گوید که این مکان ظاهرا یک انبار عادی به نظر می رسید

برگمن دارای منابع اطلاعاتی خوبی در نهادهای امنیتی اسرائیل است و کتاب‌هایی نیز درباره عملیات پیشین موساد در جهان انتشار داده که بسیار پرفروش بوده است.

او فاش ساخت که اسرائیل از همان نخستین سال های به قدرت رسیدن حکومت اسلامی در ایران، به رصد کردن فعالیت های تسلیحاتی آن پرداخت. اسرائیل تا هنگام امضای برجام، از طریق همکاری با سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی، و از جمله دولت های آلمان، فرانسه و بریتانیا، اطلاعات نسبتا خوبی درباره فعالیت‌های اتمی ایران به دست می آرود. ولی از هنگام امضای برجام، کشورهای اروپایی درهای اطلاعاتی خود را در این زمینه، به روی اسرائیل قفل کردند.

رونن برگمن در گزارش اختصاصی خود نوشت که سال گذشته (۲۰۱۷) ماموران اطلاعاتی اسرائیل گزارش دادند که مقامات برنامه اتمی، همه اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های اتمی را از مراکز هسته ای به یک انبار منتقل ساخته‌اند که بازرسان آژانس اتمی نتوانند به آن ها دسترسی یابند.

انباری که به بایگانی این اسناد مبدل شد، در واقع یک ساختمان معمولی و یک انبار عادی دیده می شد که کسی تصور نمی کرد جایگاه بایگانی شماری از مهمترین اسرار اتمی ایران باشد.

نتانیاهو در سخنان شب گذشته خود گفت که افراد بسیار معدودی در داخل نهاد پروژه موسوم به “عماد” (برنامه اتمی) از این نقل و انتقال اسناد آگاهی داشتند. این سخنان نشان می‌دهد که سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، در داخل هسته مرکزی نهاد اتمی ایران، دارای منابع موثقی هستند.

نتانیاهو سندی را به خبرنگاران نسان می دهد که شیوه قرار دادن کلاهک اتمی به روی موشک را اندازه گیری می کند

به نوشته رونن برگمن، اسرائیل در فوریه ۲۰۱۶ اطلاع پیدا کرد که بایگانی اسناد اتمی به آن انبار انتقال یافته است. از آن هنگام، ماموران موساد دو وظیفه عمده داشتند که یکی رصد کردن فعالیت ها در داخل این انبار بود و دیگری کسب اطمینان از این که اسناد همچنان در آن بایگانی قرار دارد و به نقطه دیگری انتقال نیافته است.

به نوشته این روزنامه نگار اسرائیلی، رشته عملیات موساد برای انتقال اسناد به این کشور، چند هفته پیش به انجام رسید. بدیهی است که برای اجرای موفقیت آمیز چنین برنامه حساس و پرخطری، عوامل و افراد بسیاری دخالت و فعالیت داشته‌اند.

عواملی که در اجرای این عملیات سهیم بوده‌اند، شامل افراد انسانی، دستگاه‌های پیشرفته الکترونی و ردیابی و همچنین امکانات جاسوسی منحصر به فردی بوده که در اسرائیل طرح ریزی و ابداع شده است. اجرای همه این عملیات هزینه مالی بسیار زیادی نیز به همراه داشته است.

در گزارش ها آمده است که پس ار انتقال اسناد به اسرائیل و بررسی های ابتدائی درباره ماهیت اسناد به دست آمده، یوسی کوهن رئیس موساد در یک ماموریت محرمانه به واشنگتن رفت و در دیدارهایی که با پرزیدنت ترامپ و مایک پمپئو (در آن هنگام، رئیس سی آی ای) داشت، شماری از این اسناد را به آنها نشان داد و کارشناسان آمریکایی نیز به بررسی میزان معتبر بودن این اسناد پرداختند.

در کنار این گزارش دکتر برگمن، که تنها اطلاعات ناچیزی را در مورد چگونگی دستیابی اسرائیل به این اسناد افشا می کند، هنوز پرسش های اساسی و عمده ای وجود دارد:

چگونه ممکن است که رژیم ایران این اسناد را در یک انبار در داخل شهر تهران نگاهداری می کند و نه در داخل یک پادگان نظامی که به خوبی تحت محافظت قرار دارد؟

چگونه است که این انبار نگهبانان و پاسدارانی نداشته که از این مکان حساس و بسیار مهم که محرمانه ترین اطلاعاتی اتمی و موشکی رژیم ایران در آنجا نگاهداری می شده، حفاظت کنند؟

بی تردید افراد و شخصیت هایی در داخل نظام، با اسرائیل در این باره همکاری کرده اند. مسلم است که ماموران موساد، بدون برخورداری از همکاری عوامل داخلی، هرگز قادر به اجرای این عملیات افسانه ای نمی شدند.

آیا عوامل داخلی که با اسرائیل همکاری کرده اند تا این اسناد از ایران خارج شود، ممکن است از مخالفان برنامه های هسته ای رژیم باشند، و با آنکه در داخل پروژه مهم نظامی و اتمی حکومت کار می کنند، با این برنامه های ماجراجویانه مخالفت می ورزند و حاضر به همکاری با یک کشور بیگانه شده اند تا موجب متزلزل ساختن رژیم و خنثی ساختن برنامه های ماجراجویانه و خطرناک آن شوند؟

پرسش دیگر آن است که چه کسانی در داخل دستگاه حکومتی، با دریافت پول حاضر به این همکاری شده و رژیمی را که در آن خدمت می کنند، به پول فروخته اند؟

در هر حال، آن چه که نتانیاهو افشا کرد، قدرت اطلاعاتی اسرائیل را به خوبی نمایان می سازد. موساد برنامه اتمی ایران را رصد می کند، از انتقال اسناد آگاه می شود، از محل این بایگانی جدید آگاهی می یابد، آن جا را رصد می کند، وارد انبار می شود، پانصد کیلوگرم کلاسور و فیلم و سی دی را بار می کند، از محل بیرون می برد، از تهران خارج می کند و به اسرائیل می رساند – و همه این عملیات بدون آن که مقامات ارشد رژیم کمترین بویی ببرند.

اگر فرض کنیم که این انبار چند ماه پیش مورد دستبرد ماموران موساد قرار گرفته، چگونه است که رژیم ایران تاکنون درباره آن سکوت کرده و چرا نتوانسته است به اقدامات لازم برای کشف محل نگاهداری اسناد و جلوگیری از انتقال آن به اسرائیل اقدام کند؟ رسانه های اسرائیلی در پاسخ به این پرسش نوشتند که در واقع همان شبی که اسناد از انبار ربوده شد، از ایران خارج گردید. مسلم است که شیوه خارج ساختن اسناد، محرمانه مانده و به زودی افشا نخواهد شد.

 

9 دیدگاه‌

  1. باز هم سازمانهای امنیتی اسرائیل بزرگی و قدرت و زکاوت خود را به نمایش گذاشتند ، سر بلند اسرائیل بزرگ ، رژیم جعلی ایران حالا باید سالها فکر کند که چگونه این اطلاعات به دست اسرائیل رسیده است ، اکنون فکر میکنم دیگر کم کم باید به فکر جمع کردن چمدانهایشان باشند ، چون به زودی باید برای همیشه ایران و ملت ایران را در آرامش بگذراند و شرشان را کم کنند

  2. درباره ؛
    {انباری که به بایگانی این اسناد مبدل شد، در واقع یک ساختمان معمولی و یک انبار عادی دیده می شد که کسی تصور نمی کرد جایگاه بایگانی شماری از مهمترین اسرار اتمی ایران باشد.}
    جدای از اینکه این عملیات افسانه ای بود یا نبود، این موضوع بالا واقعیت داره،
    قبلا” یه مدت برای نصب شبکه کامپیوتری چند تا ساختمان داخل یک پتروشیمی به صورت ساعتی کار میکردم، در جریان کار افرادی رو دیدم که تخصصشون مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات پتروشیمی بود، اما نکته مهم این بود که این افراد با این همه تخصص در زمینه مهندسی معکوس، داخل چند کانکس پرت و دور افتاده از ساختمان های به اصطلاح مهم قرار داشتند! و به عقل کسی نمی رسید که ممکنه اونجا پیشرفته ترین تجهیزات، طراحی معکوس بشن!
    نکته جالبی که متوجهش شدم این بود که از یک ساختمان با مثلا” یک کاربری و استفاده مشخص، برای یک کاربری دیگه استفاده میشد که دور از ذهن بود، و با نقشه ی دو بعدی (دید از بالا) اون مکان همخوانی نداشت.
    از این موضوع که بگذریم، اگر کشور اسراییل از این دست کارها انجام نمی داد که خد.ا اسم قوم بنی اسراییل رو،
    >>قوم برگزیده ی خد.ا << نمیگذاشت،
    درسته؟

  3. درود بر آقای نتانیاهو.هر اقدام شما علیه دولت اسلامی آخوندی نشان دهنده مواضع مشترک مردم زجر کشیده ایران و کشور اسراییل است.به امید روزی که مثل گذشته دو ملت ایران و اسراییل در کنار هم در آرامش و صلح و صفا زندگی کنند.زنده باد اسراییل.

  4. سربازان گمنام امام زمان فقط بلدند برای مردم عادی و فعال محیط زیست و خبرنگار و دختران ایرانی پاپوش و پرونده درست کنند یا مواد مخدر قاچاق کنند. وقتی نوبت عمل می رسه عرضه حفاظت حمام خانه خودشون رو هم ندارن. بیچاره امام زمان چی می کشه از دست این سربازهای بی خاصیتش!
    هفته بدی بود برای آقا! اون از موشکاهاش تو سوریه که رو هوا رفت و هنوز هم نفهمیده از کی و کجا خورده و اس ۳۰۰ و ۴۰۰ هاش هم چرت می زدن این هم از این قضیه… بمیرم برات سید علی که اینقدر مظلومی… دلم کبابه برات به خدا.

  5. این داستان چرتی بیشتر نبود یا همه این داستان را تو خوب دیده نتایاهو بعد داره تعریف میکنه.یا جمهوری اسلامی به عمد و برای گمراهی اسراییل اینو را دادن بردند

  6. بعد از افشاگری نخست وزیر اسرائیل دیگر شکی باقی نمانده آخوندها دنبال بمب اتمی هستند

    نخست وزیر اسرائیل در این افشاگری به افشاگری خود آنقدر اعتماد داشت که انگار خود از محل افشا شده دیدن کرده است، از طرف دیگر تکیه به مدارک که در دست داشت بسیار جالب بود با قاطعیت و اعتماد به نفس پرده از روی پنهان کارهای آخوندها را کنار زد و توپ را به زمین مماشاتگران شوت کرد ،

    این افشاگری دوتا ویژگی داشت یک اگر واقعیت نداشت این یک اتهام بود بهترین فرصت بود برای رژیم که همان لحظه باید ناظران و بازرسان و متخصصین بمب اتم را دعوت میکرد از محل افشا شده دیدن کنند و هم نخست وزیر اسرائیل را بی اعتبار کنند و هم قوت قلب به حامیان مماشاتگر خود بدهند که این در این موقعیت یک فرصت طلایی برای رژیم و حامیانش بود .

    اما واقعیت چیزی دیگریست آخوندهای جنایتکار بی شک دنبال بمب اتمی بوده و هستند بخاطر همین هم سکوت اختیار کرده اند و جواب این اتهام بزرگ را با حرف های هزار بار مصرف شده خود دادند میشود گفت آخوندها با این سکوتشان مهر تأیید به گفته های نخست وزیر اسرائیل زدند.

    و اما ویژگی دوم این افشاگری این بود تایید افشاگری های مقاومت ملت ایران که تاحالا در این زمینه کرده است و وجود این حکومت را صد بار خطرناک تر از بمب اتمی خوانده است و تاکید کرده است تا آخوندها بر سر قدرت هستند منطقه و حتی جهان روی صلح واقعی را نخواهد دید .

    حالا تاجران نفت و خون باید در مقابل مردم ایران و کشور های منطقه پاسخگو باشند و یک بار برای همیشه از پشت این جنایتکاران کنار بکشند و مقاومت بر حق مردم ایران را برای سرنگونی این دولت حامی تروریست بین المللی که میرود صاحب بمب اتمی هم بشود برسمیت بشناسند و از مردم ایران عذرخواهی بکنند. تا این رژیم ضد بشری سرنگون نشود کشورهای منطقه روی صلح را نخواهند دید.

  7. مهم این نیست که حکومت اسراییل چگونه این عملیات موفق رو انجام داده، همه ما می دانیم که حکومت آخوندی مجموعه ای از دزدان پول پرست است. معلوم است که این مافیاها برای پول حاضرند سر همدیگر نیز کلاه بذارند .حالا اصل کار این ست که ببینیم اسراییل در قبال ایران چه کار می کند؟ ده ها سال است که ما میشنویم هنوز زمان حمله اسراییل به ایران فرا نرسیده، بلاخره کی این زمان فرا می رسد؟

  8. دوست عزیز لازم نیست اسرائیل به ایران حمله بکند مردم اسرائیل هم مثل مردم خودمان وقتی که این رژیم جنایتکار در قدرت است حق دارند نگران آینده خود باشند آخوندهای جنایتکار ده ها سازمان تروریستی بر علیه اسرائیل در کنار مرز اسرائیل درست کرده و هزاران موشک در اختیار آنها گذشته است و هر روز اسرائیل را تهدید به نابودی میکنند از طرف دگر دزدکی دارند بمب اتمی درست میکنند در اینجا باید به مماشاتگران غرب تف کرد که بخاطر منافع شخصی خود از این رژیم جنایتکار حمایت میکنند
    باز تکرار میکنم تاجران نفت و خون آخوندهای جنایتکار را حمایت نکنند مردم ایران با مقاومت سازمان یافته خود توان سرنگون کردن این رژیم پلید و ضد بشری خمینی را دارند

  9. هیچ نیازی نیست که یک کشور بیگانه به ایران حمله کنه تا این رژیم دیوان و ددان بیگانه را متلاشی کنه. بر عکس حمله خارجی به ایران میتونه عمر ننگین این رژیم را درازتر کنه. این رژیم بیگانه اینک مثل خر تو گل گیر کرده و اوضاع و احوالش آن چنان قمر در عقربه که بزودی زود با خیزش جوانان دلاور ایرانی به جهنم واصل خواهد شد.

Comments are closed.