اعتراضات در خوزستان برای سومین شب متوالی ادامه یافت

گزارش‌های رسیده از ایران، خبر از ادامه اعترضات گسترده مردمی به وضعیت بی‌آبی در خوزستان می‌دهد.

اعتراضات گسترده‌ای که در شهرهای مختلف خوزستان، در اعتراض به بی‌آبی و بی‌کفایتی مسئولان از پنحشنبه شب آغاز شد و در دومین شب خود سه قربانی داد، شنبه شب، ۲۶ تیرماه، نیز ادامه یافته است.

شامگاه آدینه ۲۵ تیرماه، ماموران سرکوبگر رژیم با تیراندازی به سوی مردم در شهرهای اهواز و شادگان، سه جوان معترض را به قتل رساندند.

بیشتر بخوانید: خوزستان غرق در خون؛ دست کم سه تن در اعتراضات جمعه شب کشته شدند

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان‌دهنده ادامه اعتراضات در شهرهای اهواز، سوسنگرد، شوش، شاوور، کرخه و شمار دیگری از شهرهای استان خوزستان برای سومین شب پیاپی می‌باشد.

در یکی از این ویدئوها، معترضان در سوسنگرد با تجمع در مقابل دفتر قاسم ساعدی، نماینده این شهر در مجلس، بنر او را پاره کرده و عیله او شعار می‌دهند.

در ویدئویی دیگر، یک دستگاه خودروی ون در حال سوختن مشاهده می‌ود که احتمالا متعلق به نیروهای سرکوبگر حکومت است.

همچنین، گزارش شده که در سوسنگرد، صدای تیراندازی شنیده شده است. سوسنگرد در اعتراضات اخیر، شاهد یکی از پرشمارترین تظاهرات‌های این استان بوده است.

در دیگر ویدئوهای ارسالی شهروندان از خوزستان، مردم در مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده‌اند و همچنین جاده ترانزیت شوش دانیال را مسدود کرده‌اند و کامیون‌ها متوقف شده‌اند.

حضور نیروهای سرکوبگر نیز در تجمعات چشمگیر است.

واکنش شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی، در واکنش به اعتراضات گسترده مردم خوزستان، طی پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:
«خوزستان با خاک حاصلخیز و رودهای پرآبش برای هزاران سال قلب تپنده تمدن و فرهنگ کهن ایرانی بوده؛ زادگاه پادشاهی عیلام و پایتخت زمستانی داریوش بزرگ. امروز، درنتیجه چهار دهه بی‌کفایتی رژیم، خوزستان چون دیگر استانهای ایران آب ندارد، و مردم و به ویژه جوانانش با فقر و بیکاری و تبعیض دست به گریبانند.

این درد ملی با همبستگی ملی در ریشه‌کن کردن عامل اصلی آن، یعنی جمهوری اسلامی درمان می‌شود. فردای آزادی، دست در دست هم، خوزستان را دوباره خواهیم ساخت، همان‌گونه که همه ایران را دوباره خواهیم ساخت.»

شماری از فیلم‌هایی که از اعتراضات شب سوم در خوزستان به دست ما رسیده است را در یک فیلم برای شما گرد آورده‌ایم: