اوضاع فلسطینی ها در غزه رو به وخامت می رود و نزدیکی به ایران نیز راه حل نبود

در همان حال که سرکردگان گروه فلسطینی – تروریستی حماس که دفتر خود را در بیروت برپا کرده اند، به دیدار قبر عماد مغنیه ابر تروریست حزب الله لبنان می روند و یک بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری با عملیات تعرضی حکومت ایران علیه اسرائیل بیان می دارند، خبرنگاران دوباره از وضع اسفباری که در غزه حکمفرما می باشد سخن می گویند و هشدار می دهند که این ناحیه در آستانه انفجار جدیدی قرار دارد.

دولت مصر اعلام کرد که از این پس ارسال نفت سیاه به غزه را برای کارانداختن نیروگاه برق آن جا متوقف می سازد. اکنون چندین ماه است که حکومت خودگردان فلسطینی در کرانه باختری پرداخت هزینه سوخت نیروگاه برق غزه را متوقف ساخته و آن ناحیه با کمبود شدید برق روبرو می باشد.

علاوه براین، آب آشامیدنی سالم در غزه کمیاب شده و استفاده از آب تصفیه نشده موجب افزایش بیماری ها گردیده است.

همزمان، بیکاری در غزه دائما رو به افزایش است و مردم بسیار فقیر شده اند و کاهش کمک نقدی ایالات متحده به سازمان رسیدگی به امور پناهندگان فلسطینی نیز این بحران را دوچندان کرده است.

آشنایان امور می گویند که حماس در طول سال هایی که بر غزه تسلط دارد، ثابت کرده که فاقد هرگونه توانایی و لیاقت برای اداره کردن امور مردم است و بخش عظیم درآمدهای خود را به جای آن که صرف حل مشکلات زندگی کند، به افزایش عملیات تروریستی و زیرساخت نظامی اختصاص می دهد و بر مشکلات مردم می افزاید و برای حل آن ها توجهی نشان نمی دهد.

یکی از اقدامات پرهزینه حماس، احداث تونل های زیرزمینی برای رخنه کردن به داخل خاک اسرائیل بوده است. حفر هر تونل که به امکانات نظامی برای عبور خرابکاران مجهز باشد، میلیون ها دلار هزینه دارد. ولی اسرائیل در ماه های اخیر، با ایجاد وسائل مهندسی و تکنولوژی، تونل های حفر شده را شناسایی می کند و آن ها را ویران می سازد.

برخی کارشناسان ابراز نگرانی می کنند که حماس ممکن است به هدف منحرف ساختن افکار مردم از ناتوانی های خود، جنگ تازه ای علیه اسرائیل به راه اندازد و خشم مردم غزه را متوجه اسرائیل سازد.

مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل در ماه های اخیر چند بار نسبت به این احتمال هشدار داده اند. ولی حماس نه تنها از شیوه خصمانه خود دست بر نمی دارد، بلکه با افزایش همکاری با حکومت ایران، تعرض های بیشتری را برنامه ریزی می کند.

همچنین حماس از حمایت دولت اسلامگرای ترکیه برخوردار است و در آنکارا نیز یک دفتر فعال دارد.

 

2 دیدگاه‌

  1. حالا هم خودت اینها را جمعشون کن اجازه نده هی برن پیش اینو اوون بگو خودم بهت میرسم یه کمی خسیس بازی را بذارین کنار پول خرج کنین جای دوری نمیره

  2. درود ، تجربه نشان داده همیشه علم بر توهم و جهل پیروز است و اسراییل هم یک کشور پیشرفته علمی و دارای دموکراسی است که این دو عامل در کنار هم اگر با شناسایی افکار دشمن همراه باشد سبب برتری و پیروزی است .حماس وحزب الله و رزیم فاسد آخوندی ایران (( با دیکتاتوری خود بخش عظیمی از مردم کشور شان ومردم جهان را روبروی خود و بر ضد خود قرار می دهند و این مهم عامل شکست دیکتاتوریهای دینی )) می باشد .

Comments are closed.