ایالات متحده آمریکا برخی از تحریم ها علیه ایران را بار دیگر مقرر کرد.

ایالات متحده آمریکا همانطور که اعلام کرده بود برخی از تحریم هایی که با امضای برجام تعلیق شده بودند را باردیگر مقرر کرد ازجمله مجوز فروش هواپیماهای ساخته شده با قطعات آمریکایی به ایران باطل شد و وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه مجوز شرکت هایی که قرار فروش هواپیما به ایران را داشتند و دارای مالکیت آمریکایی هستند یا برای ساخت هواپیما از قطعات ساخت آمریکا استفاده می‌کنند باطل اعلام کرد. در نتیجه فروش ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ۹۷ فروند ایرباس به ایران منتفی خواهد  شد. همچنین مدیر عامل شرکت هواپیمایی ای تی آر می گوید: با توجه به تحریم های اعمال شده از طرف آمریکا این شرکت نمی تواند قراردادی که با شرکت ایران ایر بسته است را عمل کند

این شرکت ایتالیایی فرانسوی درآوریل ۲۰۱۷ قراردادی برای فروش ۲۰ فروند هواپیما با ایران را بسته بود. افزون بر این مجوز شرکت های آمریکایی برای خرید فرش- پسته و خاویار نیزاز ایران باطل می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که هرگونه معامله و تجارت در زمینه های یاد شده باید تا تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۸ یعنی ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ متوقف شود وگرنه متخلفان با مجازات و تحریم‌های آمریکا روبرو خواهند شد. این اقدام وزارت خزانه داری  آمریکا غیر منتظره نیست ازهشتم ماه می که دونالد ترامپ از برجام خارج شد انتظار می‌رفت که بخشی از تحریم‌ها علیه ایران که با برجام به حالت تعلیق درآمده بود دوباره برقرار شود.

یک دیدگاه

  1. پس برادران قاچاقچی چگونه مهمّات ونفربرای مدافعان حرم بشاراسد وموشک برای حسن نصرالله پنهان شده درسوراخ ارسال کند؟

Comments are closed.