بایدن در انتظار بازگشت رژیم ایران به مذاکرات برجامی است، ولی تحریم علیه اموال تروریستی حزب الله و سپاه قدس ادامه دارد

ایالات متحده، در همان حال که همچنان در انتظار بازگشت رژیم یاران به میز مذاکرات برجام است، به برقراری تحریم های جدید علیه رژیم ایران و گروه های تروریستی که با آن همکاری دارند، ادامه می دهد. این بار، اعضای یک شبکه بین المللی که زیر نام “تسهیل گر”  برای آسان کردن انتقال پول به حزب الله لبنان و سپاه قدس که در خاک سوریه مستقر است، یک شرکت پوششی برپا کرده بودند.

این شرکت، رساندن پول به دست واحدهای سپاه در سوریه و همچنین حزب الله در لبنان، به یک رشته مبادلات ارزِی، معاملات خرید و فروش طلا و همچنین دادوستد ارز به صورت دیجیتال می کوشیدند مبالغ لازم را به دست حزب الله برسانند.

یکی از شرکت های مورد تحریم، توسط دو تن با نام های مقداد امینی و علی قصری فعالیت می کرده  و ماموریت آن آسان کردند روند انتقال پول نقد به حزب الله لبنان و افراد سپاه قدس در خارج از ایران بوده است.

اسامی چند تن دیگر افرادی که مورد تحریم قرار گرفته اند، عبارت است از: امید یزدان پرست، محمد علی وثمانی دانیل شیلو اعلام گردیده است.

دیگر افراد این شبکه پولشویی در کویت و بیروت مستقر بودند و به انجام خدمات مالی و فنی به حزب الله لبنان می پرداختند تا پول های وعده داده شده از جانب ایران، به دست سرکردگان حزب الله لبنان برسد.

در این میان، دولت ایالات متحده اعلام کرد که اموال مسدود شده در آن کشور که متعلق به سازمان های تروریستی تحت حمایت حکومت ایران، بر سال ۲۰۳ میلیون دلار اعلام کرده که بخش عمده آن به حزب الله لبنان تعلق داشته است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، بخش مسدود شده از این ۲۰۳ میلیون دلار، یعنی بیش از ۲۳ میلیون دلار، متعلق به حزب الله بوده است.

در این لیست، پس از القاعده، نام سپاه پاسداران در ردیف سه قرار گرفته و گفته شده است که مبلغ مسدود شده متعلق به آن یک میلیون و ۴۹ هزار دلار بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا این گزارش سالیانه خود را به کنگره ارائه می کند. تا کنون ۲۹ گزارش از این نوع، هر سال به کنگره سپرده شده است. این گزارش ها شامل مشروح مبالغی است که هر سال توسط مقامات مالی آمریکا از دارایی های سازمان هایی مسدود شده که مظنون به انجام عملیات تروریستی در سطح جهانی هستند.