بدنبال خروج ایالات متحده، اسرائیل نیز یک نشست شورای حقوق بشر را تحریم کرد

کوتاه مدتی پس از آن که ایالات متحده از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد، اسرائیل نیز یکی از مباحثات آن شورا را تحریم کرد و نماینده اسرائیل در آن حضور نیافت.

تحریم این نشست، یک اقدام نمایشی از جانب اسرائیل برای ابراز ناخرسندی از عملکرد شورا علیه این کشور بود. بیشترین بخش از قطعنامه هایی که شورای حقوق بشر صادر کرده، علیه اسرائیل و در جانبداری عملی از ترور فلسطینی و نادیده گرفتن حق دفاع اسرائیل بوده است.

ایالات متحده با اعلام خروج خود، تاکید کرد شورایی که باید از حقوق انسانی دفاع کند، عملا به وسیله ای به دست حکومت های دیکتاتور مآب برای پرده پوشی ستمگری های آن ها مبدل شده است.

خانم نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت:  اگرچه آمریکا از عضویت در این شورا کناره گیری می کند، ولی هرگز از تلاش برای دفاع واقعی از شهروندان کشورهای مختلف جهان دست بر نخواهد داشت.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در روزهای گذشته در دو پیام توییتری، سرکوبگری های رژیم ایران را به باد انتقاد گرفته بود.

شورای حقوق بشر همچنین متهم است که در برابر سرکوبگری ها در حکومت ایران، آن گونه که باید، ایستادگی نکرده است.

در گذشته گفته شده بود که اسرائیل قصد دارد برای ابراز ناخرسندی ای غرض ورزی های شورا علیه این کشور، از عضویت آن و همچنین عضویت در یونسکو که بهاد فرهنگی تربیتی وابسته به سازمان ملل است، کناره گیری کند. ولی یک مقام وزارت خارجه  که نخواست نامش برده شود، گفت که اسراییل هنوز در این زمینه سیاست مشخصی تعیین نکرده است.