بدنبال شلیک راکت از غزه، نیروی هوایی اسرائیل پایگاهی را در غزه بمباران کرد

به دنبال شلیک یک راکت از نوار غزه به سوی خاک اسرائیل، نیروی هوایی به واکنش دست زد و یک ایستگاه دیده بانی نظامی در شمال نوار غزه منهدم شد. هنوز معلوم نیست که این راکت در چه نقطه اسرائیل به زمین نشسته و جستجو برای یافتن آن ادامه دارد. هنگام شلیک راکت، آژیر خطر در نواحی پیرامونی غزه به صدا در نیامد و به احتمال زیاد آسیب جانی و یا خسارت مالی به بار نیامده است.

در هفته های اخیر در موارد معدودی از خاک غزه به سوی اسرائیلی راکت یا خمپاره پرتاب شده است. ارتش اسرائیل در هر مورد واکنش نشان داده و به تلافی جویی دست زده است. اسرائیل همیشه اعلام کرده که هیچ تعرضی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

ارزیابی در اسرائیل بر این است که خود حماس در غزه مایل به ادامه جنگ و درگیری نیست زیرا در موقعیت مترلزلی قرار دارد و جز حکومت ایران، بقیه حامیان خود را از دست داده است.

ولی در همان حال، بنا به ارزیابی کارشناسان اسرائیلی، عواملی در داخل غزه وجود دارند که مایل به ایجاد آشوب هستند و حماس نمی تواند بر آن ها تسلط داشته باشد.

در نوار غزه، شب گذشته (پنجشنبه) انفجار شدیدی در یک ساختمان مسکونی رخ داد که موجب مرگ هفت تن گردید و ده نفر نیز زخمی شدند. این فاجعه هنگامی روی داد که فلسطینی های دو خانواده بزرگ با یکدیگر به شدت درگیر شده بودند و یک تن از آن ها یک کپسول گاز را عمدا منفجر کرد که باعث فروریختن ساختمان مسکونی شد.

نیروی انتظامی حماس فرد را که باعث انفجار بالون گاز شده بود شناسایی و بازداشت کرد.

یک دیدگاه

  1. نوار غزه و اورشلیم؛ بالاخره سرانجام پرتاب راکت به بازگشت راکت توسط تکنولوژی نوین ارتقاء داده خواهد شد و نوار غزه به تکنولوژی نوین و نوآور متوسل خواهد شد بشرط حماسه های پیاپی و مستمر و متعهد حماس در جهت اهداف کدام اهداف که به راکت متوسل شده است؟

Comments are closed.