بلندترین برج مسکونی در شهر تل آویو ۴۰۰ متر ارتفاع خواهد داشت

اسرائیل به زودی صاحب یکی از بلندترین ساختمان های مسکونی در خاورمیانه خواه شد. گرچه قطر و امارات عربی متحده همچنان رکوردار این زمینه خواهند ماند. این برچ مسکونی در اسرائیل دارای چهارصد متر ارتفاع خواهد بود و یکصد طبقه خواهد داشت.

در اسرائیل در دهه‌های گذشته اجازه احداث ساختمان های بلند داده نمی شد، ولی هرچه زمان می گذرد، ساختمان‌های جدید در اسرائیل با ارتفاع بیشتری ساخته می شوند. هم اکنون در تل آویو که بزرگترین شهر کشور محسوب می شود، ده‌ها آسمانخراش به چشم می خورد که برخی از آن ها دارای سبک معماری کم نظیری است.

در اسرائیل کمبود شدید زمین ساختمانی احساس می شود و این مشکل، به ویژه در شهرهای بزرگ بیشتر احساس می شود و در تل آویو به اوج می رسد.

احداث ساختمان های بلند، با صدها واحد مسکونی، یک رشته مشکلات سازمانی نیز به وجود می آورد و رفت و آمد اتومبیل‌ها در خیابان‌های اطراف را مشکل‌تر می‌کند که شهرداری‌ها و وزارت کشور باید برای آن راه حل پیدا کنند.

مساحت کل واحدهای بلندترین ساختمان اسرائیل، ده هزار متر مربع خواهد بود.

 

یک دیدگاه

  1. در ایران که برج سازی بدون حساب و کتابه میبینی برج یا آپارتمان چندین طبقه می سازن ولی پارکینگ نداره و ماشینها ول در خیابانها پارک شدن-حالا این یک مشکل مشکلات دیگه ای هم هست که بعدا

Comments are closed.