«بن و جری» به فروش بستنی در “سرزمین‌های اشغالی فلسطین” پایان می‌دهد؛ اسرائیل آن را شرم‌آور خواند

کارخانه بستنی سازی آمریکایی «بن و جری»، در یک اقدام یهودستیزانه، دیروز دوشنبه اعلام کرد که فروش محصولات خود را در “سرزمین‌های اشغالی فلسطین” متوقف خواهد کرد.

این شرکت در توئیتر خود نوشت: “ما معتقدیم که فروش بستنی بن و جری در مناطق اشغال شده فلسطین با ارزش های ما مغایرت دارد. ما همچنین نگرانی‌های طرفداران و شرکای قابل اعتماد خود را که با ما در میان می گذارند، می شناسیم.” این شرکت در توئیت خود، آنچه را که  “سرزمین‌های اشغالی فلسطین” نامید، مشخص نکرد.

این شرکت بستی سازی زنجیره‌ای، گفت که قرارداد تولید بستنی در اسرائیل را که دارای دو مکان در مرکز شهر یاونه و شهر جنوبی بئر توویا است و سال آینده اعتبار آن به پایان خواهد رسید، تمدید نخواهد کرد.

این شرکت گفت که “به یک شیوه متفاوت” به بازاریابی بستنی‎‌های خود در اسرائیل ادامه خواهد داد، اما جزئیات آن را مشخص نکرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، این تصمیم را اشتباه خواند و قول داد “با تمام وجود” با آن بجنگد.

بنت گفت: «بن و جری تصمیم گرفت که خود را به عنوان یک بستنی ضد اسرائیلی معرفی کند. این یک اشتباه اخلاقی است و من معتقدم که این یک اشتباه تجاری نیز خواهد بود.»

بنت افزود: «”بایکوت اسرائیل – یک دموکراسی که توسط جزایر تروریستی احاطه شده است – نشان می‌دهد که چگونه بایکوت کنندگان، کاملا راه خود را گم کرده اند.»

بنت ادامه داد: «تحریم کارساز نیست و هرگز نخواهد بود. ما با تمام توان با آن مبارزه خواهیم کرد.»

وزیر خارجه اسرائیل، یئیر لاپید، نیز این اقدام را محکوم کرد و گفت: «تصمیم بن اند جری، نوعی تسلیم شدن شرم‌آور در برابر یهود ستیزی، جنبش تحریم و تمام چیزهای بد در گفتمان‌های ضد اسرائیل و ضد ییهود است».

لاپید وعده داد که اسرائیل، در مورد این مساله ساکت نخواهد ماند.

«شورای یِشا»، گروهی که نمایندگی تقریبا ۵۰۰ هزار اسرائیلی ساکن شهرک‌های کرانه باختری را داراست، گفت: “نیازی به خرید محصولات شرکت‌هایی نیست که صدها هزار شهروند اسرائیلی را بخاطر مکانی که برای زندگی انتخاب کرده‌اند، تحریم می کنند.”

با تصمیم بن اند جری، اسرائیلی‌ها به خرید بستنی تولید اسرائیل در تابستان امسال فراخوانده شدند.