به دنبال اعلام بی پولی رژیم ایران، دولت ژاپن بیش از ۲۳ میلیون دلار در مقابله با کرونا کمک مالی می دهد

سفارت جمهوری اسلامی در ژاپن با انتشار پیامی از کمک پزشکی توکیو به تهران به ارزش ۵/۲میلیارد ین خبر داده و در این رابطه نوشت: «اقدام دوستانه دولت ژاپن در اعطاى ۵/۲میلیارد ین برابر با ۲۳ و نیم میلیون دلار کمک هاى پزشکى و درمانى براى کمک به مقابله با شیوع ویروس کورونا به ایران شایسته تقدیر بوده و تشکر مى گردد».

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز برای ارسال کمک‌های پزشکی فوری به ایران دستور داده هرچه سریعتر کمک‌های پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کورونا به ایران فرستاده شود.

خبرگزاری رسمی قطر نوشته که به نقل از یک مقام آگاه در سفارت ایران در دوحه قطر کمک‌های پزشکی قطر به ایران در هواپیماها بارگیری شده و به ‌زودی به ایران فرستاده خواهد شد.

پاکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا مرزهای خود با ایران و افغانستان را بسته و محدودیت هایی برای پروازهای بین المللی اعمال کرد.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا که به سود هر سه کشور برادر است به مدت دو هفته از ۱۶ مارس، مرزهای غربی خود با افغانستان و ایران بطور کامل می بندد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: تعداد فرودگاه هایی که پروازهای خارجی در آنها صورت می گیرد، محدود خواهد شد و تنها در فرودگاه های کراچی، لاهور و اسلام آباد پروازهای بین المللی صورت می گیرد.