بیش از صد روز مبارزه و ایستادگی مردم:در چهلم جانباختگان، فریاد مرگ بر خامنه ای و جانم فدای ایران سر داده شد

در حالی که بیش از صد روز از خیزش انقلابی مردم ایران می گذرد،فریاد های خشم و نفرت مردم از رژیم اسلامی همچنان شنیده می شود و بر خلاف نظر سران حکومت که تصور می کردند با اعدام و سرکوب این خیزش خاموش خواهد شد امروز همزمان با فرارسیدن چهلم چند تن از جوانان جان باخته در گوشه و کنار ایران مردم معترض در این مراسم ها شرکت کرده و ضمن گرامیداشت یاد این مبارزان شعارهای ضد رژیم سردادند.

آگان امور اینگونه ارزیابی میکنند که رژیم نه تنها نمیتواند  خیزش این بار ملت ایران را سرکوب کند  بلکه گسترده تر نیز خواهد گردید.

رویترز در روزهای گذشته با انتشار گزارشی تحلیلی ارزیابی کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی اعتراضات مردمی در ایران گسترده تر خواهد شد تا جایی که ممکن است به سقوط رژیم اسلامی در ایران بیانجامد.

در خیزش انقلابی این بار حضور جوانان بسیار چشمگیر است و دامنه اعتراضات بع مدارس نیز کشیده شد اما رژیم ملایان با نهایت بی شرمی و وقاحت اقدام به قتل و کشتار کودکان و نوجوانان کرد.

در مراسم چهلم کیان پیرفلک کودک ۹ ساله اهل ایذه که به دست نیروهای سرکوبگر کشته شد مردم از جمله شعار می دادند:از ایذه تا کردستان جانم فدای ایران. مرگ بر خامنه ای

همچنین در سنندج و سقز نیز مردم در مراسم چهلم جانباختگان شرکت کرده و شعارهای ضد رژیم سر دادند.