ترامپ دیدار آمریکایی جنوبی را لغو کرد، روسیه درباره حمله به سوریه هشدار داد

با شدت گرفتن بحران بین المللی در مورد سوریه، و این خطر که ممکن است یک جنگ گسترده در این منطقه درگیر شود، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) نشست کابینه محدود سیاسی – امنیتی را برگزار کرد و به بررسی اوضاع پرداخت.

در این نشست، رئیس ستاد کل ارتش، مشاوران ارشد نظامی و امنیتی و همچنین روسای نهادهای مختلف اطلاعاتی حضور داشتند.

مجموعه رویدادهای شبانه روز اخیر، احتمال وقوع یک درگیری نظامی را جدی تر ساخته است.

لغو سفر پرزیدنت ترامپ به کشورهای آمریکای جنوبی، برای آن که بتواند بحران سوریه را از نزدیک دنبال کند، از جانب ناظران نشان دیگری از وخامت اوضع می باشد.

اظهارات سفیر روسیه در لبنان نیز نشان دیگری از این وضع وخیم است. سفیر روسیه، الکساندر زاسیپکین، به خبرنگاران گفت که اگر آمریکا خاک سوریه را مورد حمله موشکی قرار دهد، روسیه نه تنها این موشک ها را در فضا شکار خواهد کرد، بلکه پایگاه های پرتاب آن ها را نیز هدف قرار خواهد داد.

کارشناسان نظامی می گویند که ایالات متحده می تواند این موشک ها را از ناوگان خود در خلیج فارس و یا از ناوگانی که در دریای مدیترانه مستقر است شلیک کند و اگر ناوهای آمریکایی مورد حمله قرار گیرد، یک جنگ واقعی آغاز می شود.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که ایالات متحده در تلاش برای ایجاد یک ائتلاف نظامی با شرکت اسرائیل و کشورهای اروپایی می باشد که در برابر سپاه پاسداران ایران، نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.

آگاهان می گویند که در نشست امروز کابینه محدود سیاسی – نظامی دولت اسرائیل، همه امکانات و احتمالات به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت، ولی هیچگونه خبری درباره آن منتشر نشد.

تنها خبر اعلام شده آن بود که نتانیاهو به وزیران کابینه دستور داد از هرگونه ابراز عقیده یا ارزیابی درباره آن چه که ممکن است در مورد سوریه اتفاق بیافتد، خودداری ورزند، زیرا اوضاع بسیار حساس است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز اعلام داشته که آماده است مراکز تولید سلاح های شیمیایی در سوریه را بمباران کند.

آگاهان می گویند که اگر جنگ رخ دهد، بسیار گسترده خواهد بود و بر حضور سپاه پاسداران در سوریه ضربه سرنوشت ساز وارد خواهد آمد.

وزیر دفاع جدید حکومت اسلامی ایران، سپاهی امیر خاتمی در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر گفت که اگر آمریکا خطایی بکند و دست به اقدامات غلطی بزند، با واکنش ما روبرو خواهد شد. او گفت که رژیم ایران نسبت به هر غلط دشمنان خود واکنش نشان خواهد داد.

ولی سپاهی خاتمی نیز درباره واکنش احتمالی رژیم ایران توضیح بیشتری نداد.

آگاهان نظامی در اورشلیم می گویند که اسرائیل برای مقابله با هرگونه احتمالی آمادگی دارد. یکی از رزمایش هایی که چند ماه پیش در اسرائیل برگزار شد، آزمودن این احتمال بود که این سرزمین از سه جهت هدف حملات موشکی قرار گیرد. به موجب این احتمال، در صورت بروز برخورد نظامی گسترده، ممکن است حکومت ایران از شرق (داخل ایران) و از شمال شرق (سوریه) و از شمال (لبنان) اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار دهد.

 

یک دیدگاه

  1. ترامپ در هیاهوی اطلاعات و تفسیرها و جوسازیهای غلط ایران ازطریق عوامل وابسته رسانه ای و سیاسی و نظامی غربی عملا توان گرفتن تصمیم درست را ندارد و مانند اباما در مسیر اهداف ایران عمل میکند

Comments are closed.