تلاشگران ایرانی از سازمان جهانی بهداشت خواستار شدند با اقدامات مجدانه نگذارد ایران به مرکز شیوع کرونا مبدل شود

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از شیوع کرونا ویروس ، و مبتلا شدن همه شهرهای ایران رژیم حاکم همچنان در حال پنهانکاری و ارائه آمار دروغ به مردم‌و جامعه جهانی است

چهارصد تن از تلاشگران مدنی و شهروندی ایران با فرستان نامه ای برای سازمان جهانی بهداشت، از رئیس آن خواستار شده اند که مبارزه با کرونا در داخل ایران با جدیت بیشتری دنبال شود. آن ها در نامه خود هشدار داده اند که تنها مساله ایران مطرح نیست بلکه این کشور ممکن است به مرکز شیوع بیماری در بسیاری کشورهای جهان مبدل گردد.

در این نامه خطاب به رییس سازمان جهانی بهداشت از جمله  نوشته شده :”ما هشدار می دهیم که این فاجعه انسانی فقط در درون مرزهای ایران نخواهد ماند و نه تنها تمامی کشورهای منطقه و خاورمیانه بلکه تمامی مردم جهان را درگیر خواهد نمود.”

در این بیانیه  آمده است که با توجه به ناتوانی جمهوری اسلامی در مهار کروناویروس ، پنهانکاری و انتشار آمار و ارقام نادرست از تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری ، نیاز مبرمی به دخالت سازمان بهداشت جهانی احساس می شود.

در متن این بیانیه نوشته شده بیش از یک‌ماه است که کرونا ویروس از طریق مسافران چینی که با پروازهای شرکت ماهان ایر ، به ایران سفر کرده بودند ، وارد شهر قم و سپس دیگر شهرهای ایران شده است.

در این بیانیه نوشته شده : در این مدت ، هواپیمایی ماهان با علم به اینکه مسافران چینی ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند ، نه تنها پروازهای دوطرفه خود را به چین متوقف نکرده است بلکه هیچ کدام از مسافران قرنطینه نشده‌ و بدون هیچ گونه پیشگیری یا تمهیدات بهداشتی وارد جامعه ایرانی و بالاخص شهر قم شدند.

در ادامه نامه امده که اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از شیوع کرونا ویروس ، و مبتلا شدن همه شهرهای ایران رژیم حاکم همچنان در حال پنهانکاری و ارائه آمار دروغ به مردم‌و جامعه جهانی است.

در این بیانیه نوشته شده: خواهشمندیم با وجود تلاشهای شبانه‌روزی و ایثارگرایانه کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان‌های سراسر ایران ، کمبود تجهیزات لازم و نبود مدیریت صحیح برای مهار این بیماری سبب گسترش سریع آن به همه نقاط کشور شده است و ، رژیم جمهوری اسلامی نه توان مبارزه با کرونا ویروس را دارد ، ونه تجهیزات و امکانات لازم برای مبارزه با این بیماری را در اختیار دارد ، از شما خواستاریم  هرچه سریعتر تیم متخصصی به ایران اعزام نموده و جلو یک فاجعه انسانی بزرگ و‌میلیونی در سطح جهانی را بگیرند.