تلاش بین المللی برای ساخت دارو و یا به دست آوردن واکسن ادامه دارد و ابراز امیدواری می شود

در همان حال که ایالات متحده اعلام کرده که مجوز استفاده از یک داروی جدید برای درمان بیماری کوئید ۱۹ به تصویب رسیده، دولت آلمان نیز از رسیدن به واکسن ضد کوروها خبر می دهد و خانم انگلا مرکل صدراعظم اعلام داشت که اگر این واکسن ساخته شود، او خواهد کوشید که در اختیار همه کشورها قرار گیرد.

ولی آگاهان می گویند که این سخنان نباید چندان امیدوار کننده باشد. زیرا هنوز تا تولید واکسن و کسب اطمینان از مفید بودن آن، راه درازی در پیش است. خانم مرکل در پیامی که امروز (شنبه) انتشار داد از جمله نوشت که برای تولید این واکسن مبلغ کلانی حدود هشت میلیارد یورو (ده میلیارد دلار) مورد نیاز است و همچنین معلوم نیست که دقیقا چه هنگام وارد بازار خواهد شد.

خانم مرکل گفت که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند به جنگ کورونا برود و در این زمینه همه دولت های باید دست یاری بدهند.

روزنامه گاردین چاپ لندن نیز روز گذشته (آدینه) در گزارشی نوشت که دانشمندان ارتش آمریکا شیوه ای یافته اند که با کمک آن می توان ابتلا فرد به کورونا را در همان روزهای اول، و پیش از آن که به اندام های حیاتی بدن دخول کند، تشخیص داد. این تشخیص می تواند برای جلوگیری از بیمار شدن فرد مبتلا جلوگیری کند و احتمالا جان او را نجات دهد.

برای دستیابی به این تشخیص، از فرد مشکوک نمونه خون گرفته می شود که در ظرف یک شبانه روی می توان به نتیجه دست یافت و به شیوه ای دست زد که ویروس نتواند وارد عضوهای حیاتی بدن و از جمله ریه شود و آن را از کار بیاندازد. این تشخیص همچنین امکان می دهد که تماس بین فرد مبتلا و افراد دیگر قطع شود و شیوع بیماری از فردی به فرد دیگر انجام نگیرد.

در یک اظهارنظر دیگر علمی در رابطه با کورونا، پزشکان کره جنوبی ارزیابی کردند فردی که به کورونا مبتلا گردیده و شفا یافته است، دوباره به آن مبتلا نخواهد شد. این نتیجه گیری در حالی اعلام می گردد که ماه گذشته شماری از پزشکان کره جنوبی اعلام کرده بود که در بدن ۹۱ تن از شفایافتگان، دوباره ویروس کورونا شناسایی شده است. اکنون اعلام می شود که این نتیجه گیری اشتباه بوده و همان فرضیه پیشین درست است که به موجب آن، فردی که یک بار کوروها گرفته، برای بار دوم مبتلا نخواهد شد.