تهدید حکومت ایران: روح الله زم را ربودیم، کارکنان ایران اینترنشنال را نیز خواهیم دزدید

محافل خبری گزارش دادند که رژیم ایران برای کارکنان شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال نیز پیام های تهدید آمیزی فرستاده و هشدار داه “همانگونه که روح الله زم و دیگر تلاشگران سیاسی را ربودند، آن ها نیز اگر به کار ادامه دهند، به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

این نخستین بار نیست که رژیم ایران روزنامه نگاران برون مرزی را تهدید به مرگ می کند و یا بر خانواده های آنان در داخل کشور فشار می آورند آن ها را از ادامه کار مطبوعاتی که موجب افشاگری های اتهام آمیزی علیه مقامات رژیم می شود جلوگیری کند.

مسؤولان تلویزیون ایران اینترنشنال نسبت به این هشدار ابراز بی اعتنایی کرده اند و هنوز هم واکنشی از جانب آن ها نشان داده نشده است.

حکومت از چند سال پیش کارکنان تلویزیون فارسی بی بی سی را نیز مورد تهدید قرار داده و حتی به آزار بستگان آنها پرداخت. ولی مشخص نیست که این فشارها تا چه حد توانسته است افراد رسانه ای حرفه ای را که نسبت به کار خویش و رهایی ایران احساس مسئولیت می کنند از ادامه کار باز دارد.

یکی از موارد این شیوه سرکوبگرانه، بازداشت برادر خانم مسیح علی نژاد، از فعالان رسانه ای و سیاسی ایران است که در ایالات متحده زندگی می کند و در محافل بین المللی و رسانه های فارسی زبان برون مرزی بسیار فعال است و تا کمون چند بورس و جایزه به او اعطا شده است. برادر خانم علی نژاد به هشت سال زندان، به خاطر فعالیت های خواهرش که خشم رژیم را برانگیخته متهم شده است.

ارزیابی می شود که علت  ارسال پیام های تهدید آمیز خطاب به کارکنان ایران اینترنشنال، موفقیت برق آسا و تحسین برانگیز این رسانه برون مرزی، در بازتاب دادن رویدادهای داخل کشور است.

این رسانه توانسته است به شیوه هایی که محرمانه مانده، گزارش ها و فیلم های دست اولی از آن چه در ایران می گذرد، روی صفحه بیاورد. بخش عمده ای از کارکنان تلویزیون ایران اینترنشنال فاقد خویشاوندانی در داخل ایران هستند، ولی عواملی که هویت خود را مشخص نساخته اند، ولی بی تردید ماموران سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات محسوب می شوند، فرستندگان این پیام های تهدید آمیز بوده اند.