توطئه فلسطینی برای آسیب به ناوچه و ربودن سربازان اسرائیلی خنثی شد

ارتش اسرائیل امروز فاش ساخت که تروریست های وابسته به گروه “جهاد اسلامی آزادی فلسطین” قصد داشته اند یک ناوچه گشتی نیروی دریایی اسرائیل را هدف موشک قرار دهند و به دنبال آن سربازان را بربایند و توسط این کار، از اسرائیل اخاذی کنند.

این نقشه خنثی گردید و نیروی دریایی اسرائیل ده فلسطینی را در آب های ساحلی غزه بازداشت کرد که متهم هستند به گردآوری اطلاعات برای انجام این توطئه مشغول بودند.

در ماه های اخیر، دولت اسرائیل در تلاش برای حل بخش کوچکی از مشکلات معیشتی اهالی غزه، به ماهیگیران اجازه داده بود تا فاصله بیشتری از ساحل دور شوند و در ناحیه وسیع تری به ماهیگیری دست بزنند. ولی معلوم می شود که سازمان های ترور قصد داشتند از این امتیاز سوء استفاده کنند.

گروه تروریستی جهاد اسلامی، وابسته به حکومت ایران است و سرکردگان آن مرتبا به ایران رفت و آمد می کنند.

آگاهان می گویند که این توطئه مرحله پیشرفته تری در انجام عملیات تروریستی علیه اسرائیل می باشد و این احتمال وجود دارد که طراح آن ماموران حکومت اسلامی ایران بوده اند.

ارتش اسرائیل فاش ساخت که توطئه برای حمله موشکی به سوی ناوچه اسرائیلی و ربودن سربازان، در ۱۲ مارس گذشته (سه هفته پیش) کشف شده، ولی انتشار خبر به تعویق افتاده تا بتوان تحقیقات لازم را به خوبی انجام داد.

متهم اصلی این ماجرا یک فلسطینی ۲۴ ساله به نام امین سعدی محمد جمعه می باشد که شغل او ماهیگیری است. معلوم شد که او یکی از اعضای فعال “جهاد اسلامی آزادی فلسطین” است. چند عکس که از ناوچه های گشتی اسرائیلی گرفته شده بود، در اختیار افراد مظنون به دست آمد.

در همان حال که حماس تاکید می کند قصد دارد به مبارزه خشونت بار علیه اسرائیل ادامه دهد، منابع آگاه خبری در اسرائیل می گویند که یک نزاع داخلی در حماس رخ داد که ممکن است بر ادامه فعالیت سازمان تاثیر منفی داشته باشد.

روزنامه ییسرائل هیوم از قول منابع آگاه در غزه و رام الله که از آن ها نام نبرد، نوشت: چند ماه پیش یکی از سرکردگان حماس از آن سازمان کناره گیری کرد. این فرد که فتحی حامد نام دارد در گذشته وزیر داخله در دولت حماس بود و ریاست تشکیلات امنیتی و اطلاعاتی حماس را به عهده داشت.

در گذشته بارها گفته شده بود که فتحی حامد ممکن است جانشین اسماعیل هنیه نخست وزیر حماس در غزه شود. هینه چند ماه پیش به دنبال پایان دوره خدمت خالد مشعل، رهبری حماس را به عهده گرفت و یحیی سِنوار مقام او را به عنوان نخست وزیر در غزه احراز کرد.

اکنون گزارش می رسد که روابط بین سنوار و حامد بسیار بحرانی بوده و کوشیده است از اختیارات او بکاهد و فعالیت وی را محدود سازد. اکنون این احتمال مطرح است که حامد مسوول توطئه بمب گذاری در مسیر حرکت کاروان همراهان نخست وزیر حکومت خودگردان، رامی حمدالله، بوده که برای گشایش یک طرح عمرانی به غزه رفته بود و بمبی در کنار جاده منفجر شد که به خود او آسیبی نرساند. مقامات حماس می گویند که به دنبال این توطئه، چندین تن از دستیاران فتحی حامد بازداشت شده اند.

یک دیدگاه

  1. باید اسراییل منتظر توطئه های بیشتری از جانب گرو ههای فلسطینی که توسط ایران ساپورت میشن باشه بخصوص که جدیدا فرماندهی اطلاعاتی اونها از طریق شخص خامنه ای انجام میشه

Comments are closed.