جان باختن ده نوجوان اسرائیلی با جاری شدن سیل ناگهانی، ملت را داغدار ساخت

9 دختر و یک نوجوان پسر که در سیل ناگهانی جان باختند و ملت اسرائیل را عزادار کردند

فاجعه جان باختن ده نوجوان اسرائیلی در جریان جاری شدن یک سیل غافلگیر کننده، مردم کشور را تکان داده است. این نوجوانان که اکثر آن ها دختر بودند، هنگام گردش آموزشی در حوالی “دریای نمک” (بحر المیت) با یک سیل ناگهانی روبرو شدند که بسیاری از آن ها را با خود برد. در این فاجعه ۹ دختر و یک پسر جوان جان باختند و مردم اسرائیل از این فاجعه به شدت آشفته خاطر شدند.

این نوجوانان، در یک آموزشگاه ویژه برای آمادگی به انجام خدمت نظام وظیفه درس می خواندند. یکی از مهرمترین بخش های این گونه آموزشگاه ها، آشنا سازی دانش آموزان با نقاط مختلف جغرافیایی و شناخت ویژگی های آن اماکن است.

گردش دیروز در حالی انجام می شد که باران در نواحی نزدیک به دریای نمک قطع شده بود و دانش آموزان در بستر یک خشکرود پیش می رفتند. ولی ناگهان و در سکوت کامل، سیلی از بلندی ها در مسیر این رودخانه موسمی جریان یافت که آنان را با خود برد و موجب بروز فاجعه ای شد که در اسرائیل سابقه نداشته است.

دریای نمک که چهارصد متر از سطح دریا پائین تر است و پست ترین نقطه زمین محسوب می شود، توسط یک رشته کوه های خاکی محاصره شده که آب را در خود جذب نمی کنند و از این رو وقوع سیل های ناگهانی یک پدیده شناخته شده  در آن ناحیه است.

پلیس اسرائیل دو تن از مسوولان این آموزشگاه را به اتهام اهمال و بی کفایتی، مورد بازپرسی قرار داده و بازداشت کرده است.

این آموزشگاه ها، با اجرای برنامه های مختلف، نوجوانان را برای خدمت نظام وظیفه آماده می کنند و در اسرائیل بسیار رایج هستند. خدمت نظام وظیفه در اسرائیل، برای پسران حدود سه سال و برای دختران دو سال است.

2 دیدگاه‌

  1. حادثه ناگوار و جان باختن ده تن از عزیزان جوان که قربانی این سیل ناگهانی شدند متاثر شدم.
    از خداوند صبر برای خانواده و بازماندگان این قربانیان میطلبم.

Comments are closed.