جان بولتون:آمریکا قوی است اما بایدن ضعیف است.فوری باید کاری کرد

جان بولتن مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت پرزیدنت ترامپ با انتشار یک رشته پیام توییتری نسبت به سخنرانی شب گذشته بایدن واکنش نشان داد و بایدن را رهبری ضعیف دانست.

او در پیام های توییتری خود از جمله درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین و واکنش ایالات متحده نیز ابراز نظر کرد.

بولتون نوشت:دیشب فهمیدیم که با وجود اینکه آمریکا کشوری قوی است انا رهبری ما ضعیف است.

ما باید در برابر تجاوزکاری های پوتین و چالش های رژیم های خودکامه بایستیم اما ما نتوانستیم گام های ملموس و فوری برداریم و اقدام کنیم.

جان بولتن در ادامه پیام های توییتری خود سه پیشنهاد را ارایه کرده و نوشت:سه پیشنهاد و راه ار هست که نیاز به اقدام فوری دارند.

نخست اینکه کنگره باید بودجه دفاعی و اضطراری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی دفاعی ما در برابر روسیه و چین تصویب کند.

او در ادامه نوشت:قدرت بازدارندگی و دفاعی ما در برابر دشمنانمان ضعیف شده است.

مرحله دوم این است که ما باید استقلال انرژی خود را بازیابی کنیم و در صادرات گاز طبیعی مایع پیشرو جهان باشیم چرا که امنیت انرژی برای ایالات متحده و متحدان ما بسیار با اهمیت است.

گام سوم این است که کنگره باید اصرار داشته باشد که هرگونه توافق هسته ای بایدن با رژیم ایران و کره شمالی برای تصویب به عنوان معاهده به سنا ارائه شود.

بولتن در پایان نوشت:تهدید های جهانی با قدرت انتقام گیری بیشتری بازگشته اند.

سوال حیاتی و بی پاسخ این است که آیا ایالات متحده می تواند از پاسخ به متجاوزان اجتناب کند؟

بایدن در سخنرانی خود در مورد چین چیزی نگفت و سکوت کرد.

بولتن در پایان نوشت:چالش های دفاعی آمریکا نیازمند رویکردی جهانی و تعهدات جدید است.

گفتنی است بایدن در نطق دیشب خود برای چندمین بار در طول ماه های گذشته به اشتباه اوکراین و مردم این کشور را مردم ایران نامید و همچنین شخصیت های سیاسی در ایالات متحده بایدن را فردی ضعیف و بدون داشتن قدرت تصمیم گیری می دانند و از این رو در مورد جایگاه آینده ایالات متحده به عنوان ابر قدرت ابراز نگرانی می کنند.

دونالد ترامپ و مایک پمپئو عامل اصلی درگرفتن جنگ و حمله نظامی روسیه به اوکراین را ضعف بایدن دانسته و طی روزهای گذشته انتقاد های تندی را نسبت به بایدن بیان داشته اند.