جان بولتون گفت:اگر ایران می خواهد از اعمال تحریمها جلوگیری کند پای میز مذاکره بنشیند

از روز دوشنبه ۱۵ مرداد دور اول و جدید تحریم های آمریکا بر علیه حکومت اسلامی اجرایی شد

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید ساعتی بعد از اجرایی شدن دور اول تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی  گفت:  اگر ایران می‌خواهد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا جلوگیری کند، پیشنهاد دونالد ترامپ را پذیرفته و پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند.

جان بولتون که با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتگو می کرد گفت: اگر ایران می‌خواهد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا جلوگیری کند، پیشنهاد دونالد ترامپ را پذیرفته و پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در نشست مطبوعاتی مشترک خود با نخست وزیر ایتالیا  پیشنهاد داده بود که بدون پیش شرط با رهبران جمهوری اسلامی ملاقات کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نشانه جدیت ایران را، آمادگی‌ تهران برای مذاکره با دونالد ترامپ بر سر توافق هسته‌ای خوانده است.

پرزیدنت ترامپ دو روز پیش در تازه ترین پیام توییتری خود به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران اشاره کرده و گفت: وضعیت حکومت ایران و وضعیت اقتصاد آن سریعاً رو به وخامت است و ممکن است آنها با دولت او تماس بگیرند.پرزیدنت ترامپ در ادامه پیام توییتری خود نوشت: ممکن هم هست آنها هرگز تماس نگیرند و این هم هیچ اشکالی ندارد.

امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه دوره اول و جدید تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی به اجرا در آمد و به موجب آن فروش ارزهای خارجی و دلار و همچنین طلا و فلزات گرانبها به ایران ممنوع می شود و هر کشوری که با جمهوری اسلامی وارد معامله شود مورد تحریم ایالات متحده قرار می گیرد.

بسته اول تحریم ها شامل صنایع خودروسازی ایران و ریال ایران می شود و باقی مانده آنها مواردی نظیر صنایع انرژی ایران، و نقل و انتقالات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران را در بر می گیرد.

دور دوم تحریم‌های ایالات متحده بر علیه جمهوری اسلامی از روز ۱۳ آبان اجرایی خواهد شد که  به موجب آن ایران از فروش نفت خود منع خواهد شد و هیچ کشوری حق ندارد که از ایران نفت بخرد.

در روز ۱۸ اردیبهشت پرزیدنت ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا از قرارداد اتمی ایران با ۶ کشور غربی خارج میشود و بعد از آن مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با تعیین کردن ۱۲ شود اعلام کرد که هرگاه این ۱۲ شرط از جانب جمهوری اسلامی انجام شود دولت آمریکا با جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهد شد.

ساعاتی بعد از اجرایی شدن تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حکومت اسلامی در اظهارنظری گفت: آمریکا کمر به نابودی ایران بسته است.

حکومت اسلامی که همواره نام ایران و مردم ایران را در کنار حکومت خود می‌آورد تلاش دارد حکومت اسلامی را با مردم ایران یکی بداند این در حالیست که پرزیدنت ترامپ و مقامات بلندپایه دولت او در چند ماه گذشته همواره بر حمایت و پشتیبانی و احترام خود نسبت به مردم ایران و خواستهای حق طلبانه آنها با صراحت اظهار نظر کرده و حساب حکومت اسلامی را از مردم ایران جدا دانسته اند.

یک دیدگاه

  1. براساس تئوری تکامل، انسانها هر اندازه نادانتر (با ای کیو کمتر) به اجداد دور حیوانی (شامپانزه ها) نزدیکتر هستند و لذا بجای خلاقیت در انجام هر کاری فقط همانند میمونها دست به تقلید میزنند.
    صحت این اصل را میتوان به وفور در اقدامات سفیهانه و مقلدانه جمهوری اسلامی دید.
    دیروز آقای ظریف صحبت از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای هرگونه مذاکره میکند و چند ساعت بعد آقای روحانی ادعا میکند که در صورت صداقت داشتن میتوان با آمریکا مذاکره نمود.
    به خیال ابلهانه خودشان به جنگ روانی آمریکا در هفته گذشته (که آقای ترامپ سخن از مذاکره بدون پیش شرط نمود اما آقای پمپئو چند ساعت بعد آنرا مشروط به تغییر رفتار حکومت کرد) واکنش متقابل نشان داده اند.
    تفاوت اصل و کپی در این است که اقدام آمریکا موجب گرانی دلار تا دوازده هزار تومان و خیزش مردمی در سراسر ایران شد اما اقدام ایران تنها موجب خنده و سرگرمی جهانیان گردید.
    به جرات میتوان گفت که در سخنان دیروز آقایان روحانی و ظریف بیش از هزار دروغ بیشرمانه و وقیحانه و انکار حقایق موجود و لاپوشانی مسائل وجود داشت.
    حال من این پرسش متقابل را (هوشمندانه و نه از روی تقلید) از حکومت جمهوری اسلامی (و دولت آمریکا) میپرسم:
    حکومتی که اینچنین بی شرمانه و وقیحانه در عالیترین سطح حاکمیت خود و از طریق رسانه سراسری کشور به مردمش (که باید محرم اسرار آنها باشد) دروغ میگوید، آیا سزا است که هیچ کشوری در دنیا ذره ای به مذاکره و عهد و پیمان با آنها اعتماد کند.

Comments are closed.