حتی طبق آمار رسمی، شمار قربانیان کورونا در شبانه روز اخیر بالاترین رکورد را داشت

کورونا در ایران :  ۴۴۰ تن در یک روز جان دادند، بهشت‌زهرا تکمیل شد

وزارت بهداشت اعلام کرد:  در۲۴ ساعت گذشته تاکنون (دوشنبه)،   ۴۴۰ تن جان باختند و  ۸۲۸۹ تن  دیگر مبتلا شدند

سیما لاری گفت : در شبانه روز گذشته تاکنون «  ۴۴۰ تن از مبتلایان جان دادند، که حدود ۶ تن از روز قبل بیشتر شده است و آمار جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۷۳۸ تن رسیده است.

او افزود: « از ظهر روز گذشته تا امروز، ۸۲۸۹  تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود  ۵۷۰ تن  از روز قبل بیشتر شده است و در مجموع به ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ تن رسیده است».

لاری  گفت:  ۵۳۱۵  تن از بیماران  در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و حالشان بسیار وخیم است و. همچنین بیش از ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز و زرد و نارنجی قرار دارد .

پیشتر محمد سالاری،  عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از بی توجهی دولت به ضرورت تعطیلی دو هفته‌ای تهران، گفته بود: آقای رئیس جمهور تقاضا می‌کنم که بیش از این زمان را از دست ندهند و هرچه سریعتر نسبت به قرنطینه کامل دوهفته‌ای تهران اقدام کنید.

او با اشاره به  آمار جان باختگان  بر اثر کورونا که به یکی از بالاترین آمارهای تلفات این بیماری به نسبت جمعیت در جهان تبدیل شده است، گفت: چنانچه بخواهیم آمار واقعی را که به گفته برخی مقامات دولتی تا دو برابر آمار رسمی است ملاک عمل قرار دهیم به اعداد ترسناک‌تری می‌رسیم، اعدادی که تنها عدد نیستند بلکه هرکدام بیانگر زندگی یک هموطن و یک خانوار داغدار است.

سالاری افزود:  مردم از ترس کورونا و فقر معیشتی به استیصال رسیده‌‌اند و وضعیت اجتماعی بسیار شکننده شده است. اما از دیگر سو آنچه از مجموع مواضع و اقدامات مقامات مسئول برداشت می‌شود، نوعی روزمرگی و عادت کردن به این اوضاع بحرانی است. دولت تن به تعطیلی شهرهای کانون کورونا مانند تهران نمی‌دهد و علی‌رغم تلاش‌هایی که ‌برای احیاء، تقویت و گسترش خدمات درمانی و بیمارستانی داشته، اقدام درخوری پیش رو ندارد، در زمینه تست‌گیری گسترده و شناسایی ناقلان نیز برنامه‌ جامعی که انتظار جامعه است، ‌ندارد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به  مدیریت بحران کورونا گفت: با پروتکل‌نویسی و گفتاردرمانی و خواهش از مردم برای رعایت پروتکل‌ها به جایی نمی‌رسد،  عمده کسانی که روزانه مجبورند با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شلوغ در محیط‌های کاری متراکم خود حاضر شوند اقشاری از جامعه‌اند که جز این راه دیگری برای گذران معیشت حداقلی خود ندارند.