حسن روحانی، در برابر سپاه پاسداران به پاتک دست زد و خواهان واگذاری ثروت آن به مردم شد

حسن روحانی که روز گذشته از یک سو گفته بود که دست مخالفان و دگراندیشان حکومتی را نیز می بوسد و به آنها احترام می گذارد، و در عین حال گفته بود که به هیچ وجه قصد کناره گیری ندارد و دولت را تحویل نخواهد داد، امروز به پاتکی علیه سپاه پاسداران و جناح تند رو رژِیم دست زد و در اقدامی که می تواند به گرمی مورد استقبال مردم قرار گیرد، خواستار آن شد که غول اقتصادی موجود، متعلق به سپاه پاسداران منحل شود و ثروت آن بین مردم تقسیم گردد.

روحانی که در بندرعباس سخن می گفت، از جمله اظهار داشت: «تمام نهادهای نظامی و عمومی ایران باید سرمایه های خود را به مردم واگذار کنند، تا مردم، هم ثروتمند شوند و هم به آینده امیدوار گردند».

کارشناسان ارزیابی کرده اند که بیش از شصت درصد از اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران است و آگاهان اقتصادی می گویند که همین امر و فساد مالی گسترده ای که در دستگاه حکومتی برقرار است، یکی از علل اصلی درجا زدن اقتصاد ایران می باشد و طبقه متوسط ایران را تقریبا نابود کرده است.

متوقف ساختن فعالیت های بازرگانی و مالی سپاه پاسداران، که از جانب روحانی عنوان گردید، می تواند باعث خرسندی عمیق افرادی باشد که در امور بازرگانی و معاملاتی، قادر به رقابت با سپاه پاسداران نبوده و نیستند.

روحانی در ادامه سخنان خود، همچنین خواستار شد آن چه که وی “پول‌های سرگردان” نامید، به صندوق حکومت باز گردد و در راه صحیح تولید به کار افتد.

اشاره وی از جمله هجوم مردم به تبدیل اندوخته های تومانی خود به دلار آمریکایی و سکه طلا بود که در هفته های اخیر ضربه شدیدی بر اقتصاد رژیم وارد آورده و باعث هرج و مرج و افزایش بهای سرسام آور کالاهای مختلف، و به ویژه وسایلی شده که از خارج وارد می شوند.

آشنایان به امور ایران ارزیابی می کنند که پیشنهادهای امروز روحانی، می تواند موجب خرسندی بازاریان و بازرگانان ایرانی شود که تا کنون در برابر قدرت مالی و توان سیاسی سپاه پاسداران، برای تسلط بر رشته های پردرآمد، همیشه عقب نشینی کرده اند.

حسن روحانی که در پالایشگاه موسوم به ستاره سرخ در بندرعباس سخن می گفت، حتی پیشنهاد کرد که سهام این پالایشگاه نیز به مردم عرضه شود.

 

10 دیدگاه‌

  1. وب سایت شما بدلیل مشکل فنی که دارد ندانسته اطلاعات کاربران را منتشر میکند و برای آنها خطر ایجاد میکند.
    برای مثال من به سادگی اطلاعات کاربر زیر را می بینم.
    Mitra
    [email protected]
    این بار دوم است که من به شما این تذکر را میدهم؛ لطفا رسیدگی کنید.

    • کاربر گرامی، رادیو پیام اسرائیل هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را منتشر نمی کند و اشکالی هم وجود ندارد. وب سایت رادیو پیام از کوکی ها استفاده میکند.
      اطلاعاتی که وارد کرده اید را تنها بر روی رایانه شخصی خودتان می توانید ببینید و کاربران قادر به دیدن آدرس ای-میلی که کاربر دیگر وارد میکند نیستند.

  2. بازهم عوام فریبی بایک ترفند جدید.پرواضح است که حسن کلید سازعرضه وتوان اینچنین کاری رونداره.چراکه خامنه ایی هم نه میخواهد ونه می تواندچنین کاری بکند.فقط تواین وضعیت بحرانی بااین سناریومیخواهند مردم رافریب دهند

  3. همه سر و ته از یک کرباس هستند ، دزد و جانی و خائن به ملت و مفسد و بی رحم ، امیدواریم و ایمان داریم که به زودی لکه ننگ جمهوری اسلامی از منطقه حذف میشود و باز هم ملت ایران روی عظمت و بزرگی را خواهند دید ،غده سرطانی ننگ حکومت ایران باید از کره زمین محو شود

  4. حسن روحانی همسایه روبروی ما بود سال ۵۶گوشت میبردیم در خونشون در خیابان…تهران خوب ما اون موقع هم حسن را دوست داشتیم الان هم دوستش داریم.

Comments are closed.