حماس: ادعای خفه شدن کودک ۹ ماهه به تقصیر اسرائیل دروغ بوده است

یک نمونه از ترفندهای تبلیغاتی ترور فلسطینی علیه اسرائیل برملا شد و آن، ماجرا خفته شدن یک نوزاد هشت ماهه ساکن غزه است که مادر او ادعا کرده بود که خفگی او بر اثر استنشاق گازهای اشک آور و گازهای دیگری بوده که ارتش اسرائیل در جریان رویارویی با اغتشاشات فلسطینی در مرز غزه به کار برده بود.

در آن هنگام نیز، رادیو پیام اسرائیل گفته بود که اگر این ادعا درست باشد، پدر و مادر این نوزاد باید به اتهام ارتکاب جنایت محاکمه و مجازات شوند، زیرا چگونه ممکن است که مادری فرزند دلبند خود را به تظاهرات و اغتشاشاتی بیاورد که دود غلیظ لاسیتک های آتش زده و انفجار گاز اشک آور، نه تنها به سلامت یک نوزاد آسیب جدی وارد می سازد، بلکه ممکن است جان او را نیز به خطر اندازد.

ولی اکنون رسانه های فلسطینی تائید می نویسند که این نوزاد در عملیات علیه اسرائیل خفه نشده و از فهرست شهیدان غزه حذف می گردد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که این نوزاد دختر، با نام “لیلا غندور” هرگز در فهرست شهدا ذکر نشده بود و کل قضیه در دست بررسی می باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول پزشک خانواده گزارش داد که این نوزاد دارای مشکلات وخیم سلامتی بوده و به نظر نمی رسد که علت خفه شدن او استنشاق گاز اشک آور در جریان تظاهراتی بوده که در آن ۶۴ نفر کشته شدند.

اسرائیل بارها حماس را متهم ساخته که زنان و کودکان را سپر بلا قرار می دهد تا با اجرای توطئه‌های نظامی و جنگی خود بپردازد.

حماس از جریان ساختگی خفه شدن این نوزاد در اثر استنشاق گاز اشک آور اسرائیلی، بیشتر بهره برداری سیاسی را در رسانه های همگانی دنیا به عمل آورد. ولی خبر دروغ بودن این ادعا، تا ساعت انتشار این گزارش، در رسانه های بین المللی بازتاب نیافته است.

وزیر خارجه جمهوری چک که علیه خشونت حماس و در پشتیبانی از اسرائیل بیانیه صادر کرد

دولت چک با ابراز حمایت قاطع از اسرائیل، اعلام داشت که مسوولیت کامل خونریزی و آشوبی که در مرزهای اسرائیل و غزه در هفته های اخیر جریان اشته به دوش گروه حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی می باشد که جان شهروندان خود را برای رسیدن به هدف های سیاسی، بیهوده به خطر انداختند.

وزیر خارجه چک، در یک اقدام بی سابقه، که بی تردید در بین کشورهای اروپایی نظیر ندارد، با انتشار بیانیه ای نوشت که اسرائیل حق داشته برای دفاع از مرزهای خود و جلوگیری از تعرض افرادی که قصد لطمه زدن به این کشور را دارند، به اقدامات دفاعی دست بزند و با شورش از غزه مقابله کند.

این بیانیه در حالی انتشار می یابد که برخی کشورهای اروپایی از اسرائیل انتقاد کرده بودند که چرا به سوی تعرض کنندگان آتش گشوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه ای، با نادیده گرفتن نیت های تروریستی حماس، اسرائیل را محکوم شناخته و خواهان برپایی یک کمیسیون تحقیق شده است. همچنین دولت کویت از شورای امنیت خواسته است که یک نیروی پاسدار بین المللی برای حمایت از فلسطینی ها در غزه برپا سازد که مفهوم عملی آن، برپایی پوششی برای حمایت از ادامه عملیات تروریستی حماس و دیگر سازمان های مورد حمایت حکومت اسلامی ایران می باشد.

وزیر خارجه جمهوری چک در بخشی از بیانیه خود نوشت که برای حماس و دیگر تشکلات تروریستی، جان شهروندان کوچکترین اهمیتی ندارد و رفتارهای که این سازمان در جریان اغتشاشات نشان داده، رفتاری کاملا تروریستی می باشد.

رشته عملیات تروریستی از نوار غزه علیه مزارع کشاورزی اسرائیل همچنان ادامه دارد و در یک هفته اخیر نیز ده ها آتش سوزی در این مزارع رخ داده که علت آن بادباک ها و همچنین بادکنک های آتشزایی می باشد که از داخل غزه پرواز داده می شود و هنگامی که به زمین می نشیند موجب حریق می شود و مزارع اسرائیلی را به آتش می کشد.

آگاهان می گویند که پس از شکست موج حملات موشکی از غزه به خاک اسرائیل، و همچنین شکست استراتژی حفر تونل های جنگی علیه اسرائیل، بادبادک‌ها آتش‌زا در حالی حاضر بزرگترین خطری است که اکنون اسرائیل با آن روبرو می باشد.

از ساعات بامداد امروز (شنبه) یکی از جنگل های مصنوعی اسرائیل در آتش می سوزد که تا هنگام گزارش این خبر همچنان ادامه دارد.

اهالی جنوب اسرائیل می گویند که سوختن مزارع و بیشه ها، همانند سوختن قلب انسان است.

ارتش اسرائیل با کوشش ها بسیار در تلاش برای یافتن راهکاری است که بتوان این بادبادک ها را پیش از فرود آمدن در خاک اسرائیل شکار کند. هنوز شیوه موثری یافت نشده است.

مقامات جنگلبانی اسرائیل گفتند که جبران درخت هایی که در آتش دشمن می سوزند، سال ها طول می کشد و به سرسبزی اسرائیل آسیب می رساند.

ارزیابی شده که بیش از یک میلیون متر مربع از مزارع و بیشه های اسرائیل در چند هفته اخیر به آتش کشیده شده است.