حماس دوباره اسرائیل را به تعرض نظامی تهدید می‌کند؛ فرمانده اسرائیلی: قاطعانه حافظ امنیت مردم هستیم

فرمانده سپاه جنوب اسرائیل، که مرزهای اسرائیل با نوار غزه نیز در مسؤولیت او قرار دارد، در واکنش به تهدیدهای پیگیر گروه های ترور فلسطینی گفت: «دشمنان اسرائیل با شیوه های مختلف می کوشند امنیت این کشور را برهم زنند و به مردم اسرائیل تعرض کنند. ولی این تهدیدها و این گونه عملیات تخریبی، با پاسخ های مناسب روبرو می شود و ارتش می کوشد امنیت اهالی شهرها و آبادی های پیرامونی غزه را تامین کند.

ژنرال الیعزز تولدانو    Eli-ezer toledano     فرمانده سپاه جنوب که در همایش فرماندهان سخن می گفت، با اشاره به عملیات ایذایی حماس و دیگر گروه های تروریستی در غزه گفت: «آن ها با شلیک موشک، فرستادن بادکنک های انفجاری و آتش زا، به راه انداختن هیاهو و آتش زدن لاستیک در خطر مرزی با اسرائیل، و با شیوه های دیگر  می کوشند زندگی مردم اسرائیل را مختل سازند و به اهالی شهرک های پیرامونی آسیب برسانند. ولی هیچ یک از ترفندهای آنان نتیجه ای برایشان نخواهد داشت و ارتش اسرائیل با قاطعیت وظایف امنیتی خود را ادامه می دهد

یحیی سِنوار سرکرده گروه تروریستی حماس در غزه، در سخنان روز گذشته خود (سه شنبه) دوباره زبان به تهدید گشود و گفت که اگر اسرائیل اجازه ندهد دلارهای اهدایی امیرنشین قطر وارد غزه شود، دوباره اسرائیل را هدف حمله قرار خواهد داد.

سخن از میلیون ها دلار کمک نقدی اهدایی از جانب قطر است که در سال های اخیر بیش از چهارصد میلیون دلار پول به غزه منتقل ساخته، ولی معلوم شده است که حماس به جای آن که این پول را در راه تامین رفاه فلسطینیان هزینه کند، بخش اعظم آن را برای ساخت تونل های جنگی و موشک های تهاجمی هزینه کرده است.

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل، پس از برپایی دولت جدید در اورشلیم، در یک سخنرانی گفت: «آن چه در گذشته برقرار بود، تکرار نخواهد شد». اشاره وزیر دفاع به این واقعیت بود که سخاوتمندی اسرائیل در رساندن پول اهدایی قطر به غزه، موجب سوء استفاده حماس و به خطر افتادن جان مردم اسرائیل بوده است.

دولت مصر همچنان به تلاش خود برای میانجیگری به هدف برقراری آرامش در مرزهای اسرائیل با غزه ادامه می دهد. ولی دولت اسرائیل اعلام کرده تا هنگامی که پیکرهای دو سرباز جانباخته در جنگ هفت سال پیش و دو شهروند اسیر اسرائیلی در غزه به وطن بازگشت داده نشوند، اسرائیل هیچ گونه تسهیلاتی را به حماس بعنوان فرمانروای آن سرزمین نخواهد داد.

چند کشور جهان ابراز آمادگی کرده اند که صدها میلیون دلار برای بازسازی غزه اختصاص دهند. ولی اسرائیل می گوید باید این بودجه به طور مستقیم هزینه شود و در اختیار حماس قرار نگیرد. اسرائیل همچنین پیشنهاد کرده که پول های اهدایی، توسط حکومت خودگردان فلسطینی هزینه شود و یا سازمان های بین المللی نظارت بر آن را به دست داشته باشند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

ولی یحیی سنوار با زبان تهدیدآمیزی گفت که حماس اجازه نخواهد حتی یک دلار وارداتی به غزه، در دست عواملی جز این گروه تروریستی باشد.