حکومت، وحشت زده از اختلالات سوخت رسانی، به بازداشت روزنامه نگاران و جلوگیری از خبر رسانی پرداخت

حکومت اسلامی که در شبانه روز اخیر هنوز نتوانسته بر اختلالات سوخت رسانی به جایگاه های فروش بنزین غلبه کند، و هنوز ده ها هزار جایگاه در سراسر کشور فلج مانده اند، از ساعات پیش از ظهر به بازداشت و ایجاد مزاحمت برای روزنامه نگاران پرداخته و همزمان می کوشد افرادی را نیز که “شهروند- خبرنگار” نامیده می شوند شناسایی کرده و آن ها را بازداشت کنند. این شهروند خبرنگاران که مردم عادی هستند، با تلفن هوشمند خود فیلم های خبری تهیه می کنند و به شبکه های تلویزیونی خارج از کشور می فرستند و بدین سان آخرین خبرهای را در اختیار مردم داخل کشور نیز می رسانند.

در گزارش ها آمده است ماموران لباس شخصی در نزدیکی جایگاه های فروش بنزین مستقر شده اند تا افرادی را که با استفاده از تلفن هوشمند مشغول فیلمبرداری هستند دستگیر کنند. ولی شهروندان که این نکته را می دانند،از داخل اتومبیل و یا از آن طرف خیابان و گاهی هم از طبقه های بالای ساختمان ها که به جایگاه ها مشرف هستند به انجام این وظیفه میهنی می پردازند و تلاش سرکوبگرانه رژیم را تا حدودی خنثی می سازند.

در تلاش امروز ماموران وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج، خبرنگارانی که در حال عکس گرفتن بودند متوقف می شدند، ماموران دوربین های آن ها را مصادره کرده و عکس ها را پاک می کردند و با عکسبرداری از کارت خبرنگاری آنان، هشدار می دادند که مبادا به تهیه خبر ادامه دهند.

شماری از روزنامه های غیردولتی تهران در سماره های امروز خود مطالب محدودی درباره اختلال در فروش بنزین انتشار دادند. ولی روزنامه کیهان تهران این خبر را در صفحه چهارم و به صورت کوتاه منتشر ساخت و روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز آن را توطئه خارجی نامید.

هکرهای سیستم سوخت رسانی رژیم، روی صفحه جایگاه های فروش بنزین که از کار افتاده، شماره تلفن بیت رهبری را قید کردند تا اگر کسی شکایتی دارد به شخص خامنه ای زنگ بزند. همچنین در شعارهای هک شده روی شماری از بیلبوردهای ایران در کنار پل های هوایی در اصفهان نوشته شده بود: «خامنه ای بنرین من کو؟».

خامنه ای هنوز به سکوت در این زمینه ادامه می دهد، ولی ابراهیم رئیسی در نخستین واکنش خود ادعا کرده گفت: «برخی می کوشند با این رفتارها مردم را عصبانی کنند».

مدیر سامانه ای به نام “سامانه هوشمند سوخت” گفت:  اختلالات سوخت رسانی ناشی از یک حمله سایبری بوده است. این ارزیابی توسط برخی نهادهای حکومت تکذیب شد، ولی اکثرا آن را تایید کردند و گفتند که امکان انجام چنین حمله ای و ابعاد آن نشان می دهد که دست یک کشور خارجی در آن بوده است. نام چنین کشوری برده نشد، ولی اکثرا انگشت را به سوی اسرائیل می گیرند.