حکومت ایران با انتشار ادعای جاسوسی اسرائیل علیه ترامپ، آشکارا جشن گرفته است

 


حکومت اسلامی ایران می کوشد از خبری که در یک نشریه آمریکایی انتشار یافت و دولت اورشلیم آن را قویا تکذیب کرد، به بهره برداری سیاسی بپردازد و از آن ابراز شادمانی می کند.
سخن از گزارشی در یک سامانه خبری آمریکایی به نام پولیتیکو Polictico می باشد که از قول سه تن از مسؤولان پیشین امور اطلاعاتی ایالات متحده، ادعا کرده بود که اسرائیل در اطراف کاخ سفید و نقاط حساس دیگری در واشنگتن، به شنود الکترونی دست زده است.
در همان حال که نتانیاهو چنین خبری را قاطعانه نادرست خواند، و انتشار آن را کوششی برای آسیب رساندن به دوستی بین ایالات متحده و اسرائیل تلقی کرد، پرزیدنت ترامپ نیز گفت که چنین ادعایی را باور نمی کند، ولی افزود که “همه چیز ممکن است”.
محمد جواد ظریف، که به تقلید از پرزیدنت ترامپ، مرتبا از طریق توییتر پیام می فرستد، با لحن تمسخرآمیزی نوشت که “ایالات متحده با چنین دوستانی مانند اسرائیل، نیازی به دشمن ندارد”.
وزیر خارجه حکومت ایران، در این اظهارات طعنه آمیز خود نوشت: «رئیس جمهوری ایالات متحده، تا زمانی که دوست نزدیکی مانند بنیامین نتانیاهو دارد، از نیاز به دشمن، کاملا بی نیاز می شود».
ظریف در پیام های اخیر خود بارها ادعا کرده که نتانیاهو در کنار ولیعهدهای عربستان و امارات عربی متحده، می کوشد ایالات متحده را به جنگ با حکومت اسلامی ایران بکشاند.