حکومت ایران “روز جهانی قدس” برپا می کند، ولی کشورهای مسلمان بی اعتنا هستند

سرزمین اسرائیل را حضرت داود ۱۶۰۰ سال پیش از ظهرو اسلام برپا کرد. ولی رژیم ایران شعار میدهد که این شهر باستانی به مسلمانان تعلق دارد

در آخرین جمعه ماه رمضان، دو گروه تروریستی حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین، اهالی غزه و کرانه باختری را فرا خوانده است که دست به اغتشاشات گسترده بزنند. ولی در حالی که این فراخوانی در بین فلسطینی های کرانه باختری با بی اعتنایی نسبی روبرو شده، از خط مرزی اسرائیل و نوار غزه خبر می رسد که هزاران نفر در آنجا گرد آمده اند و قصد به راه انداختن اغتشاشات گسترده دارند.

ابتدا قرار بود که این تظاهرات روز سه شنبه (سه روز پیش) همرمان با سالروز جنگ شش روزه اسرائیل و کشورهای عرب برگزار شود. ولی به دستور و تقاضای حکومت اسلامی ایران و در ازای میلیون ها دلار پولی که به دو گروه تروریستی حماس و جهاد در غزه پرداخت شد، آن ها موافقت کردند که اغتشاشات را به امروز منتقل کنند.

ابتدا قرار بود تظاهراتی با نام “یَوم النَکبه” در روز سه شنبه برگزار شود، که مصادف با پنجاه و یکمین سالروز شکست اعراب در جنگ شش روزه با اسرائیل بود. “یوم النَکبه” در زبان عربی به مفهوم “روز بدبختی” است که نشان شکشت ارتش های سه کشور عربی در جنگ با اسرائیل در ظرف شش روز بود. ولی حماس پس از دریافت مبالغ کلان از حکومت ایران، تظاهرات مزبور را به امروز که از جانب رژیم ایران “روز جهانی قدس” نامیده شده موکول ساخت.

خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی حکومت اسلامی ایران، امروز (آدینه) مصاحبه ای را با یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه خلق برای ازادی فلسطین، در غزه انتشار داد که در آن عملا تائید کرد که تظاهرات امروز در واقع الهام گرفته از حکومت ایران است که “روز جهانی قدس” به راه انداخته است.

این فرد، به نام کاید الغول، به خبرنگار ایرنا در غزه گفت: «روز جهانی قدس که توسط حکومت اسلامی ایران اعلام گردیده، در وابع الهام بخش تظاهرات ما با نام “راه پیمایی بزرگ بازگشت” است که از هفته ها پیش، هر روز جمعه در غزه برگزار می شود.

منابع خبری در غزه تائید می کنند که رژیم ایران به خانواده های هر کشته شده فلسطینی مبلغ پانصد دلار هدیه داده است. این پول شب گذشته در ضیافت افطار در غزه، به خانواده های هلاک شدگان پرداخت گردید. حکومت ایران پیشتر خبری را نادرست خوانده بود که به موجب آن، هزینه افطار خانواده های کشته شدگان را تامین می کند. در دو ماهی که اغتشاشات فلسطینی در کنار خط مرزی اسرائیل و غزه ادامه دارد ۱۲۰ فلسطینی کشته شده اند – و این در حالی که شمار کشته شدگان فلسطینی در کرانه باختری صفب روده است – زیرا رژیم ایران در آن سرزمین نفوذی ندارد.

 

2 دیدگاه‌

  1. به زودی زود به جای روز جهانی قدس ، راهپیمایی روز جهانی آزادی به راه می اندازیم و جمهوری جعلی ایران را برای همیشه پایان میدهیم، قدس در خاک پاک اسرائیل است و به هیچ فرد و ارتشی به اذن الهی اجازه تجاوز به خاک اسرائیل را نخواهیم داد ،به شما سردمداران حکومت اسلامی به یقین اطمینان میدهیم که آرزوی دیدن قدس را با خود به گور میبرید

  2. اینکه روز قدس طرفداران کمی دارد دروغ محض است مخصوصا که حکومت ایران دنبال این موضوع است که این روز را اشاعه بدهد مخصوصا بین فلسطینیان- خودتون رو گول نزنید

Comments are closed.