رویترز می گوید:فیس بوک و توییتر و گوگل از حذف صدها حساب مرتبط با حکومت ایران خبر دادند

خبرگزاری رویترز می گوید بر اساس برآوردها و ارزیابی هایی که انجام داده اقدامات گروه‌های وابسته به حکومت ایران برای تاثیرگذاری بر کاربران اینترنت در کشورهای مختلف به طور چشمگیری گسترده تر از آن چیزی است که تاکنون و به طور رسمی اعلام شده است.

رویترز می گوید شبکه ای از حساب های کاربری در وب و شبکه های اجتماعی به ۱۱ زبان را یافته که به تهران وابسته هستند.

خبرگزاری بین المللی در گزارش هفتم شهریور خود گفته برآوردهای اش را با سایر های یک شرکت این خبرگزاری بین المللی گزارش هفتم شهریور خود گفته است برآوردهایش را با فایرآی یک شرکت بین المللی در امور  امنیت وب در ایالات متحده و کلیر اسکای یک گروه دیگر در اسرائیل در میان گذاشته است آنها گفتند بر اساس معیارهای تکنیکی شبکه ای از سایت ها و حساب‌های کاربری در شبکه های اجتماعی که با عنوان اتحادیه بین المللی رسانه‌های مجازی شناخته می‌شوند جملگی بخشی ازیک کلیت هستند.

اندکی پیش فیسبوک و توییتر از مسدود کردن صدها صفحه حساب کاربری مرتبط با حکومت ایران خبر داده بودند فیسبوک گفته بود صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با حکومت ایران که با ایران و روسیه مرتبط بودند به دلیل رفتار هماهنگ غیرقابل اعتماد مسدود کرده و توییتر نیز اعلام کرده بود ده ها حساب کاربری را به خاطر مخدوش سازی هماهنگ دروب مصدود کرده است.

فیس بوک و توییتر  از حذف صدها حساب مرتبط با ایران خبر بودند و تنها دو روز پس از آن بود که گوگل به جمع این دو شرکت پیوست و اعلام کرد شماری از کانال های یوتیوب و سایر حسابهای کاربری را به دلیل ارتباط مخفیانه آنها  با کارزار اطلاعات جعلی مرتبط با ایران مسدود کرده است. گوگل حساب های کارزار اطلاعات جعلی مرتبط با صدا و سیمای ایران را نیز مسدود کرده است.