خلبان فراری سوریه: حکومت اسد دارای انواع جنگ افزارهای شیمیایی و بیولوژیک می باشد

یک خلبان جنگی سوریه که از کشور خود گریخته و به اردن پناهنده شده بود، از برنامه شیطانی ارتش بشار اسد در تولید سلاح های کشتار همگانی پرده برداشت و فاش ساخت که آن رژیم با تولید انواع سلاح های شیمیایی و بیولوژیک، خود را برای کشتار همگانی آماده می کرد و بخشی از این جنگ افزارها را علیه مردم کشور خود به کار برده است.

سرهنگ خلبان “حسن الحماده یکی از فرماندن واحد ویژه و بسیار محرمانه نیروی هوایی سوریه بود که ماموریت او انجام حملات شیمیایی و بیولوژیک تعیین شده بود. این خلبان به اردن فرار کرد و جزئیات کاملی از سیستم سلاح های شیمیایی و میکربی ارتش سوریه را فاش ساخت.

به موجب این افشاگری، ارتش سوریه دارای هواپیماهایی است که مقادیر زیادی سلاح میکربی یا شیمیائی حمل می کند و در شرائط جنگی آن را به روی دشمن می ریزند و تا حتی آن که هواپیما بروی هدف سقوط می کند و منفجر می شود. در چنین حادثه ای ممکن است هزاران نفر کشته شوند.

از پس از جنگ جهانی دوم، یک رشته قوانین بین المللی وضع شده که کاربرد هرگونه سلاح کشتار همگانی را ممنوع می سازد.

رژیم بشار اسد سه سال پیش به دنبال تهدیدهای ایالات متحده، ناچار شد بخش اعظم سلاح های شیمیایی و میکربی خود را به خارج از سوریه منتقل سازد. ولی از همان هنگام، آگاهان گفتند که بشار اسد به تعهدات خود در برابر ایالات متحده به طور کامل عمل نکرده و هنوز بخشی از سلاح های شیمیایی را در انبارهای خود نگاهداری می کند.

افسر سوری که به این افشاگری دست زد، اکنون مدتی است به کشور خود بازگشته تا به نبرد علیه حکومت بشار اسد ادامه دهد. در حال حاضر از سرنوشت او خبری در دست نیست.

منابع اطلاعاتی اسرائیل می گویند که این کشور از سال های پیش فعالیت نیروی هوایی سوریه را رصد کرده و از جنگ افزازهای شیمیایی و میکربی آن آگاهی دقیق داشت.

یک کارشناس امور سوریه گفت که نیروی هوایی، وفادارترین بخش ارتش سوریه به بشار اسد است و فرار این خلبان به اردن می تواند نشان ایجاد شکاف و دوری جویی شماری از فرماندهان و سربازان نیروی هوایی نسبت به رژیم کنونی باشد.

در داخل سوریه، نبرد بر سر تسلط ارتش بر نواحی جنوبی آن کشور به شدت ادامه دارد و نیروی هوایی سوریه همچنان به ارتکاب جنایت علیه مردم غیرنظامی ادامه می دهد. مقامات دولتی سوریه تائید کردند که در جریان نبردهای روز گذشته، در ظرف پانزده ساعت، نیروی هوایی سوریه ۶۰۰ نقطه را بمباران کرده است.

کارشناسان نظامی می گویند که چنین رقعی در مورد حملات هوایی، در جنگ سوریه سابقه نداشت است و نوعی مجازات بی رحمانه علیه شورشیان می باشد که شرایئط ارتش سوریه را برای برقراری آتش بس رد کرده بودند. ارتش سوریه، در واقع خواستار تسلیم بدون چون و چرای بپاخاستگان شده بود.

در آخرین گزارش ها آمده است که مذاکرات بین ارتش سوریه و اپوزیسیون پیرامون اعلام آتش بس موقت ادامه دارد. این گفتگو روز گذشته متوقف گردید  و حملات بسیار گسترده ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه علیه شورشیان از سر گرفته شد.