دانشمندان اسرائیلی روشی برای درمان سرطان پستان در زنان یافته اند که نیازی به جراحی ندارد و با ایجا یخ عمل می کند

دانشمندان اسرائیلی می گویند که این شیوه بر اساس سرد کردن نقطه های سرطانی در سینه بانوی بیمار است که درمان را امکان پذیر می سازد

یک نهاد علمی و پژشکی اسرائیلی می گوید که با کمک دانشمندانی از یک دانشگاه بریتانیایِی، توانسته است شیوه تازه ای برای درمان سرطان پستان در زنان ابداع کند، که نیازی به انجام عمل جراحی ندارد و به سینه زنان آسیبی نمی رسد.

دانشمندان اسرائیلی می گویند که این شیوه بر اساس سرد کردن نقطه های سرطانی در سینه بانوی بیمار است که درمان را امکان پذیر می سازد. پزشکان با شیوه ای که در اسرائیل ابداع شده، بافت های سرطانی را در حد یخ منجمد می کنند و موجب از بین بردن یاخته های سرطانی می شوند.

شرکت اسرائیلی که کشف این شیوه را اعلام کرده، “ایس کیور” نام دارد که به مفهوم “درمان از طریق یخ” می باشد و تخصص آن طراحی شیوه استفاده از یخ برای انجام عملیات درمانی می باشد. این شرکت همچنین به طراحی و ساخت تجهیزات درمانی و پزشکی می پردازد.

سرطان پستان یکی از رایج ترین نوع بیماری های سرطانی برای خانم ها از سن سی سالگی تا پنجاه سالگی و حتی بیشتر از آن می باشد.

در گذشته تلاش می شد، بدون بریدن پستان، یاخته های سرطانی از طریق پرتو افکنی و شیمی درمانی از بین برود. در سال های اخیر توصیه شد که برای جلوگیری از خطر پخش شدن یاخته های سرطانی در دیگر نقاط بدن، پستان آسیب دیده را ببرند. ولی این شیوه نیز در بسیاری از موارد موجب درمان کامل نشده و بافت سرطانی همچنان به نقاط دیگر بدن ریشه دوانیده است.

دانشمندان اسرائیلی می گویند با دستگاهی که موجب یخ زدن یاخته های آسیب دیده می شود و با کمک دستگاه اولترا ساوند می توانند موجب انهدام یاخته ها شوند تا به عمل جراحی و یا بریدن پستان زن نیازی نباشد.

خانم دکتر الیزابت صادکا که در این زمینه فعالیت دارد، به خبرنگاران گفت  که برای نخستین بار راهی یافت شده که انجام عمل جراحی و بریدن پستان زن را غیرضروری می سازد.

او می گوید که شیوه درمانی، به عمل بیوپسی شباهت دارد و فقط چند دقیقه طول می کشد و پس از آن زن می تواند به کار عادی خود باز گردد.

مژده دیگر دانشمندان اسرائیلی آن است که این شیوه را می توان برای درمان برخی دیگر از انواع سرطان، به شرط آن که هنوز در مراحل ابتدایی باشند و ریشه سرطانی بیشتر از یک سانتیمتر پیشرفت نکرده باشد، قابل اجرا می باشد.

دانشمندان اسرائیلی می گویند که دستگاه های مورد نیاز برای به کارگیری این شیوه بسیار ساده و ارزان است و از این رو می توان آن را به همه کشورها و حتی ممالک فقیر گسترش داد.

دکتر الیزابت صادکا به خبرنگاران گفت که این شیوه درمانی، تا کنون در هجده بیمارستان ایالات متحده در مورد ۱۴۸ بانو آزمایش شده که نتیجه آن کمتر از پنج ماه دیگر از جانب اداره آزمایش های دارو و مواد خوراکی ایالات متحده، ملقب به اف دی اِی FDA اعلام خواهد شد.

یک دیدگاه

  1. در آلمان برای درمان سرطانهای مختلف از روشی به نام Cancer immunotherapy استفاده می شود و این روش غیر از کلاسیک آن که با جراحی یا درمان شیمیایی و اشعه است (به عنوان مثال برای بر داشتن غده )۰ همانگونه که گلبول های سفید خون که حکم سربازان بدن را دارند و به باکتری ها یا جسم خارجی (مانند ماده نیش زنبور که یک پروتئین است*) حمله می کنند می توانند اینکار را در مورد سلولهای سرطانی انجام دهند۰ در انگلیسی به آن
    Immunosurveillance می گویند۰ البته این روش در حال حاضر پر خرج است ولی در سالهای آینده روشهای ارزانتری را پیدا خواهند کرد و پیش بینی می کنند تا ۲۰ سال آینده بتوانند بر سرطان بطور کامل پیروز شوند۰
    * وقتی زنبور جایی از بدن را نیش می زند می بینیم که محل آن چرکی می شود و ورم می کند۰ آنجا گلبولهای سفید خون هستند که به جنگ ماده نیش زنبور که جسم خارجی است و از پروتئین است رفته اند و جان خود را از دست داده اند۰

Comments are closed.