دانشمندان اسرائیلی نوعی انسولین جدید کشف کرده اند که بیماران دیابتی را از تزریق روزانه معاف می کند

بیماری قند یا دیابت، یکی از رایج ترین انواع بیماری در سراسر جهان می باشد و برخی بیماران دیابتی ناچار هستند انسولین تزریق کنند، زیرا کبد آن ها نمی تواند قندی را که با مصرف خوراکی ها وارد بدن شده، حل کند. درصد بالایی از این بیماران دیابتی حتی ناچار هستند روزانه چهار بار انسولین تزریق کنند – امری که بسیار دشوار و ناراحت کننده است.

اکنون دانشمندان اسرائیلی می گویند که قادر به تولید نوعی انسولین شده اند که دوام آن چهار برابر انسولین طبیعی است و به جای چند تزریق در روز، می توان به یک تزریق در چندین روز بسنده کرد. هنگامی که این انسولین جدید به بازار بیاید، بخش بزرگی از بیماران دیابتی می توانند نفسی به راحتی بکشند.

پژوهشگران می گویند که دوام انسولین تولید شده بسیار بالاست و امیدهای زیادی به وجود می آورد.

این کشف جدید، هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و در حال حاضر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد آزمون قرار گرفته و نتایج آن بسیار رضایت بخش بوده است.

این کشف جدید توسط پژوهشگران بخش شیمی در دانشگاه عبری اورشلیم انجام گرفته و پروفسور نورمن مَتانِس سرپرستی آن را به عهده دارد.

پس از تکمیل این کشف و قرار دادن آن در دسترس همگان، تردیدی نیست که زندگی راحت تری برای بیماران دیابتی امکان پذیر خواهد شد.

حدود ده درصد از مردم جهان به بیماری قند مبتلا هستند و این کشف می تواند در بهبهود زندگی آنان موثر افتد

4 دیدگاه‌

  1. در قرن بیست و یکم که تمام دنیا برای تولید اختراع یا اکتشاف خود حق اکتشاف و روش درمان میگیرند و باعث گران شدن درمان بیماری میشود ، دانشمندانی که با اختراع و کشف یک روش درمانی و یا یک داروی بخصوص به واسطه حق اختراع و گرفتن پولهای زیاد از کارخانه های تولید دارو مونوپل درمان را از آن خود میکنند و به ثروت های زیادی میرسند اما این برای ما یهودیان مایع افتخار است که بسیاری از داروها و شیوه‌های درمانی که زندگی بشر را نجات داد به دست متخصصان و دانشمندان یهودی کشف شده است و تمامی مخترعان یهودی بدون هیچ چشم داشت مالی حق تهیه و تولید و روش درمان را برای نجات جان بشریت آزاد گذاشته است . این آماری است که مجامع جهانی عنوان کرده‌اند ، بسیاری از روشهای درمان و اختراعات و اکتشافات علم پزشکی از قرنهای گذشته مدیون هوش و زکاوت دانشمندان یهودی بوده است و این مایع افتخار ماست حال چه به چشم مردم دنیا بیاید یا نه ، چه در خاطره مردم دنیا بماند یا نه مهم اصل کاری است که دانشمندان ما انجام داده اند . حال این اختراع جدید و این انسولین جدید برگ جدیدی است از دفتر قطور افتخارات یهودیان . ( نئو هاگانا ایران )

Comments are closed.